×

اتاق بازرگانی ایران و آمریکا ثبت شد

اتاق بازرگانی ایران و آمریکا ثبت شد

درحالی که زمزمه ایجاد اتاق بازرگانی ایران و آمریکا در داخل کشور با واکنش مثبت و منفی فراوانی همراه بود، یک فعال تجاری در آمریکا از ثبت این اتاق خبر داد که مورد تایید رئیس کل بانک مرکزی ایران نیز قرار گرفت

اتاق-بازرگانی-ایران-و-آمریکا-ثبت-شد

درحالی که زمزمه ایجاد اتاق بازرگانی ایران و آمریکا در داخل کشور با واکنش مثبت و منفی فراوانی همراه بود، یک فعال تجاری در آمریکا از ثبت این اتاق خبر داد که مورد تایید رئیس کل بانک مرکزی ایران نیز قرار گرفت.

 در جریان سفر هیات ایرانی از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به آمریکا به منظور شرکت در اجلاس پاییزه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول جلسه ای با حضور مسئولان ایرانی و ایرانیان مقیم آمریکا در دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران (سفارت پاکستان) برگزار شد.

در بخشی از گفت‌وگوی رئیس کل بانک مرکزی با ایرانیان مقیم آمریکا (ساکن واشنگتن) یکی از تجار ایرانی از جلسه مشترک فعالان اقتصادی ایران با رئیس دفتر رئیس جمهور سخن گفت. وی از دستور ویژه نهاوندیان برای تشکیل اتاق بازرگانی ایران و آمریکا در جلسه چند هفته قبل که رئیس جمهور و هیات همراه برای شرکت در اجلاس به آمریکا رفته بودند خبر داد و این را هم گفت که این موسسه هم اکنون به ثبت رسیده است.

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در همین ارتباط افزود: شاید این NGO جدید بتواند منشاء اثر باشد و مشکلات را حل کند؛ شاید اتاق مشترک بتواند اهداف ایران را عملیاتی بکند.

 پیش از سفر روحانی به نیویورک و ایجاد امیدواری در بین فعالان اقتصادی مبنی بر بهبود روابط اقتصادی بین ایران و آمریکا زمزمه‌هایی مبنی بر تشکیل اتاق بازرگانی مشترک بین ایران و آمریکا یا شورای مشترک بازرگانی بین این دو کشور شکل گرفت اما با واکنش مثبت و منفی فعالان اقتصادی داخل ایران همراه شد.

تا جایی که اسدالله عسگر اولادی عضو کنفدراسیون صادرات نیز مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده و گفته تا زمانی که دولت‌ها به توافق نرسند تشکیل اتاق بازرگانی ایران و آمریکا معنا ندارد.

البته آنطور که در خبرها آمده بود اکثریت اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران شکل گیری اتاق مشترک ایران و آمریکا را نیازمند پیش‌زمینه‌های سیاسی دانسته و گفته اند تا زمانی‌که تراز تجاری دو کشور تا این حد پایین است نیازی به تاسیس چنین اتاقی نیست. در عین حال عده‌ای نیز موافق اجرایی شدن این طرح هستند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.