×

متن نامه علی نجفی توانا به اعضای هیات مدیره کانون های وکلا

متن نامه علی نجفی توانا به اعضای هیات مدیره کانون های وکلا

متن نامه علی نجفی توانا به اعضای هیات مدیره کانون های وکلا

متن-نامه-علی-نجفی-توانا-به-اعضای-هیات-مدیره-کانون-های-وکلا وکیل 

همکاران ، عزیزان  و مدافعان حق و عدالت

ریاست و اعضاء هیئت مدیره محترم کانون وکلاء

با سلام

جهان در عصر جدید بسرعت از دوره سنتی به شرایط پسامدرن دچار دگرگونی شده است. به تبع آن کلیه امور نیز متحول شده اند.در کشور عزیز ما ایران نیز- با وصف ویژگی های سیاسی و اجتماعی داخلی و بین المللی ـ این استحاله در تمامی ارکان بچشم می خورد.

در چنین اوضاع و احوالی است که حقوقدانان کشور - به عنوان پیشروان جبهه قانون گرایی و مدافعان حقوق و عدالت- خود را مکلف می دانند که نه تنها از قافله تحول رو بجلو عقب نمانند بلکه با ساز و کاری نوین با تکیه بر وظایف ذاتی خود با استعانت از خداوند منّان پیشتاز حرکتی باشند که درنهایت به اهداف محتوم حرفه ای در مسیر حمایت از قانون ، دفاع از حقوق اشخاص و ارتقاء عدالت قضاییِ منجر به عدالت اجتماعی واصل شوند.

وکلاء اما در این میان به مثابه طلایه داران راقم اصول و سیاستی خواهند بود که می تواند متضمن استراتژی و تاکتیک های عملی و علمی باشد.

بدیهی است ایفاء این نقش بی بدیل مستلزم تعیین هدف ، تغییر نگاه و بازنگری در سازوکار های سنتی و ناکارآمد می باشد.این مهم حاصل نمی شود مگر آنکه جملگی وکلاء بی توجه به منافع گروهی و جناحی با تأکید بر سوگندی که خورده اند، باگذر از پایبندی به توافقات پنهان و آشکار با این و آن، تحرکی نوین در کلام وعمل را باعث شوند.

اتحادیه کانون های وکلاء می تواند با شناخت نقش ذاتی خود در جهت دفاع از حق دفاع ، استقلال وکیل و نهاد مدنی وکالت با تمسک به قوانین موضوعه، دین حرفه ای ، قانونی و عرفی خود را ایفاء کند؛ به شرط آنکه با تدابیر علمی وعملی با معرفت به نیاز جامعه وکالت طرحی نو برای هدایت کاروان وکلاء بمنظور انجام رسالت حرفه ای، با اثر گذاری در نظام تقیینی و قضایی به این مهم بپردازند.

تجربه نشان داده که در طی چند سال گذشته با وصف زحمات دوستان دست اندر کار و به رغم برگزاری نشست های فراوان، حرفه وکالت مظلوم تر از گذشته بتدریج در مظان برخی اقدامات کلیشه ای و روزمره کم ثمر قرار داشته که نتیجه آن تضعیف نقش وکیل و نهاد وکالت می باشد.

اینجانب با احساس وظیفه در این مقطع قدم به راهی گذارده ام که شرط اولیه توفیق در آن حمایت آن دسته از عزیزانی است که با شناخت درست از مفهوم انتخاب آزادانه و در راستای دفاع از منافع موکلشان و نه تقویت روابطشان - از میان نامزدها مبادرت به انتخاب فردی می نمایند که مسئولیت هماهنگی اتحادیه را بدوش بکشد.

عزیزان همکار

رأی شما نشانه اعتماد و تفکر فردی و حرفه ای شما و برای من محترم و متبع است، به همین دلیل نه اعتقادی به تحمیل عقیده با برقراری ارتباط با دوستان و نه لا بی گری های مرسوم دارم.این رویه را در انتخابات گذشته کانون مرکز ،با پایمردی دنبال نموده ام وبا احساس تکلیف برای تغییر مسیر اداره تکراری اتحادیه و خروج از بن بست سازمانی و ایفاء نقش جدید - با توجه به شرایط موجود- مبادرت به اعلام نامزدی می نمایم.

در صورت رأی  مثبت شما چون سی و پنج سال گذشته و سیاق دوره های عضویت در کانون وکلاء مرکز به منظور خدمت به جامعه وکلاء ،از کیان وکیل و وکالت دفاع خواهم نمود.

با امید موفقیت برای همگی عزیزان

علی نجفی توانا

منبع : وکلای ملت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.