×

طرح افزایش اختیارات رئیس قوه قضائیه در شرف ارسال به شورای نگهبان

طرح افزایش اختیارات رئیس قوه قضائیه در شرف ارسال به شورای نگهبان

کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده 3 قانون وظایف و اختیارات رییس قوه قضاییه هفته گذشته در مجلس به تصویب رسید که به موجب این طرح رییس قوه قضاییه می‌تواند در صورت عدم ارائه لوایح قضایی از سوی دولت به مجلس در مدت 6 ماه، لوایح را مستقیما به مجلس ارسال کند

طرح-افزایش-اختیارات-رئیس-قوه-قضائیه-در-شرف-ارسال-به-شورای-نگهبان وکیل 

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری سرنوشت لوایح قضایی را تشریح کرد.

عبدالعلی میرکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده 3 قانون وظایف و اختیارات رییس قوه قضاییه هفته گذشته در مجلس به تصویب رسید که به موجب این طرح رییس قوه قضاییه می‌تواند در صورت عدم ارائه لوایح قضایی از سوی دولت به مجلس در مدت 6 ماه، لوایح را مستقیما به مجلس ارسال کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح مذکور در شرف ارسال به شورای نگهبان است.

میرکوهی درباره آخرین وضعیت لایحه جامع وکالت، گفت: مطابق آیین‌نامه داخلی دولت، کلیه لوایحی که در دولت باقی مانده و حتی لوایحی که در دولت قبل به تصویب رسیده ولی ابلاغ نشده است، مجددا در دولت جدید مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ بنابراین لوایح باقی مانده از جمله لایحه جامع وکالت به کمیسیون‌های مربوطه برگردانده شد تا اعضای جدید این کمیسیون‌ها نظر خود را ارایه دهند و اگر نیاز به اصلاحاتی دارد اعمال شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دادگستری با بیان اینکه لایحه جامع وکالت به وزارت دادگستری ارجاع داده نشده است، ادامه داد: لایحه وکالت همچنان در دولت است.

وی گفت: لوایح جامع وکالت، مالکیت معنوی، ادبی و هنری، پلیس قضایی و لایحه اداری در نوبت بررسی در کمیسیون لوایح دولت هستند.

میرکوهی با اشاره به لوایح مورد بررسی در کمیسیون قضایی مجلس گفت: طرح کاداستر، لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و لایحه قضازدایی در نوبت بررسی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هستند.

وی افزود:در کمیته‌های قضایی مجلس نیز لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، طرح اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی کانون سردفتران و دفتریاران و لایحه مجازات مرتکبین عملیات بیمه‌ای غیرمجاز مطرح و در حال بررسی است.

معاون حقوقی و پارلمانی درباره آخرین وضعیت لایحه آیین دادرسی کیفری گفت: بررسی این لایحه در کمیسیون قضایی مجلس تمام شده و در شرف ارسال به شورای نگهبان است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.