×

بررسی برنامه 5 ساله توسعه قضایی

بررسی برنامه 5 ساله توسعه قضایی

بررسی برنامه 5 ساله توسعه قضایی

بررسی-برنامه-5-ساله-توسعه-قضایی وکیل 

آملی لاریجانی: رسانه‌ها چهره‌ی واقعی ملت ایران را ترسیم کنند امیدواریم اروپا و آمریکا هم به سرنوشت ظالمان تاریخ دچار شوند    

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فقه و حقوق - حقوق سیاسی

رئیس قوه قضاییه ماه رمضان را فرصت مناسبی برای تعمیق ارزش‌های اسلامی و گسترش فرهنگ ایثار،گذشت و عطوفت دانست و گفت: از تمام خطبا، رسانه‌ها و به ویژه رسانه ملی می‌خواهیم در فرصت پیش آمده ماه مبارک رمضان چهره واقعی ملت ایران را که سرشار از ایثارگری، عطوفت و ارزش‌های انسانی است، ترسیم کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، آیت الله آملی لاریجانی با ابراز امیدواری نسبت به بهره‌مندی از مواهب ماه مبارک رمضان گفت: مناسب است در این ماه همه خطبا، همه مبلغان و همه رسانه‌های عمومی بحث رحمت، عطوفت، گذشت و ایثار را در میان مردم ترویج کنند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به کاهش آمار جرایم در ماه رمضان و گرایش مردم به معنویات و ارزش‌ها گفت: در این ماه مبارک، بستر بسیار خوب معنوی فراهم می‌شود که امیدواریم همه ما بتوانیم استفاده بیشتری از آن بکنیم و این ماه را فرصت مناسبی در افزایش همدلی، نزدیک کردن فاصله‌ها و برداشتن کینه‌ها قرار دهیم.

آیت الله لاریجانی افزود: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی است تا با استفاده از بستر و فضای معنوی این ماه، تمام رسانه‌ها تلاش کنند تا تصویری که از این ملت ارائه می‌شود، یک تصویر مطابق با واقعیت باشد و واقعیت ملت ایران یک واقعیت دینی مبتنی بر پاسداشت و احترام ارزش‌های الهی و معنوی است و همه ما شاهدیم که چه مقدار گذشت، ایثار و عطوفت در بین مردم کشور ما وجود دارد که شاید در کمتر ملتی پیدا بشود، درحالی که گاه می‌شود تصویری که از ملت عزیزمان عرضه‌ می‌کنیم تصویری خشن، ناملایم و افسرده است.

لاریجانی تأکید کرد: اگر رسانه‌های ما می‌خواهند واقعیت را منعکس کنند باید در کنار انتشار برخی حوادث و اتفاقات ناخوشایند روح معنوی و سرشار از گذشت، عاطفه و مهر و محبت ایرانی مسلمان را نیز در آن حدی که واقعاً معقول و صحیح است عرضه کنند.

وی توجه به پرهیز از اسراف در ضیافت‌های افطار ماه رمضان را متذکر شد و گفت: امیدوارم که تمام مردم و مسئولان و نهادها متوجه باشند که در ضیافت‌های ماه مبارک رمضان از اسراف پرهیز شود و سفره‌های افطار رنگین نباشد، چرا که به لحاظ اخلاقی در جامعه‌ای که مستمند زیاد وجود دارد، پهن کردن سفره‌های رنگین ضرورتی ندارد و چه بهتر که به جای آن از افراد محروم و کسانی که شاید برای افطارشان جز یک نان خالی ندارند دستگیری شود.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: حتی اگر از مال شخصی و حلال‌مان بخواهیم سفره‌های رنگین بیندازیم در حالی که در کنارمان افراد محرومی هستند باز هم این کار چندان اخلاقی، انسانی و عاقلانه نیست و نهادها و سازمانهایی که از اموال عمومی استفاده می‌کنند؛ حتی آنهایی که مجوز برای دادن افطار دارند نیز باید به حداقل آن اکتفا کنند و از اموال عمومی طوری اسراف نکنند که چهره مشوشی از نظام عرضه شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود به مسئله دوگانگی رفتار دولت‌های غربی در مواجهه با حوادث کشورهای منطقه اشاره کرد و اظهارکرد: در هفته‌های گذشته حرکت‌های مردمی در بحرین، یمن، لیبی، مصر و تونس و اردن ادامه پیدا کرد و در برخی جاها هم به خشونت منتهی شد و در بحرین و لیبی ما شاهد جریان‌های خیلی دردناکی هستیم؛ خصوصاً در بحرین که مردم بی‌سلاح مورد هجوم قرار می‌گیرند اما زبان‌هایی که برای حقوق بشر در جهان بلند است در این حوادث نه چیزی می‌شنوند، نه چیزی می‌گویند و انسان تعجب می‌کند که این مقدار دوگانگی در معیارها چه وجهی دارد.

آیت الله لاریجانی حرکت‌های مردمی در کشورهای اسلامی را خودجوش و اسلامی دانست و گفت: این حرکت‌ها بر اساس ارزش‌های انسانی و الهی است و کسانی که ارزیابی دیگری دارند از این حرکت‌ها، باید ارزیابی خود را اصلاح و چشم و گوش خود را برای دیدن واقعیت‌ها باز کنند تا به خوبی ببینند که این مردم چه می‌خواهند و چه الگویی در مقابل چشمانشان وجود دارد.

وی افزود: حرکت‌های انقلابی مردم در این کشورها حرکتی نیست که با خشونت طرف مقابل سرکوب و ساکت بشود و محاکمه دیکتاتورهای مصر و تونس هم خودش مزید بر این عزت مسلمین شده است و راه امت اسلام را نشان می‌دهد.

رئیس قوه قضاییه به بحران‌های مالی اروپا و آمریکا اشاره کرد و گفت: به سبب بحران‌های مالی در آمریکا و اروپا، تظاهرات و اعتصاباتی در اروپا رخ داده و خصوصاً شاهد تظاهرات یهودیان در سرزمین‌های اشغالی هستیم که همه اینها نوید بخش این است که حکومت‌های ظالم و جبار که با زور و فریب و ظلم، خودشان را استوار نگه داشته بودند دیگر نمی‌توانند باقی باشند و امیدواریم که به زودی این کشورها هم به سرنوشتی که همه ظالمان تاریخ داشته‌اند، دچار شوند.

وی هم‌چنین به اقدامات گروهک‌های تروریستی علیه ایران اشاره کرد و گفت: منافقین و گروهک پژاک متاسفانه در کشورهای اروپایی جولان می‌دهند و حرکت مذبوحانه‌ای را علیه جمهوری اسلامی شروع کرده‌اند که بحمدالله با تلاش نیروهای مسلح ما سرکوب شدند و این نشان می‌دهدکه کشورهای غربی که ادعای مبارزه با تروریسم دارند، ادعایی توخالی است.

رئیس قوه قضاییه با تقدیر از نخست وزیر عراق در برخورد با گروهک منافقین گفت: امیدواریم که کشورهای اروپایی هم به فکر بیفتند و رفتار دوگانه خودشان را تعدیل بکنند و توقع نداشته باشند که ادعاهای آنها در مبارزه با تروریسم مورد قبول واقع شود آن هم در حالی که خود این کشورها حامی تروریسم هستند.

در جلسه امروز مسئولان قضایی، برنامه 5 ساله توسعه قضایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.