×

میزان شکایت مربوط به قصور پزشکی در دادسراها افزایش یافته است

میزان شکایت مربوط به قصور پزشکی در دادسراها افزایش یافته است

مدیرکل امور کمیسیون‌های پزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت بیشترین شکایاتی که از کادر پزشکی می‌شود مربوط به جراحی‌های زیبایی، زنان، ارتوپدی و دندانپزشکی است

میزان-شکایت-مربوط-به-قصور-پزشکی-در-دادسراها-افزایش-یافته-است وکیل 

مدیرکل امور کمیسیون‌های پزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بیشترین شکایاتی که از کادر پزشکی می‌شود مربوط به جراحی‌های زیبایی، زنان، ارتوپدی و دندانپزشکی است.

کامران سلطانی ، در تعریف قصور پزشکی اظهار کرد: پزشکی که وظیفه تشخیص عارضه بیماران را بر عهده دارد، اگر در انجام وظایف علمی و قانونی خود کوتاهی و تخطی کند و این موضوع منجر به ایجاد عارضه و آسیبی در بیماران شود، مرتکب قصور پزشکی شده است.

وی با بیان این که پرونده‌های بی‌شماری در زمینه قصور مسئولان فنی و تجهیزات بیمارستانی به پزشکی قانونی ارجاع شده است، ادامه داد: متاسفانه در بعضی از مواقع مسئولان بیمارستانی در تهیه تجهیزات دارویی نسبت به بیماران کوتاهی می‌کنند. در این زمان بیماران می‌توانند شکایت خود را در دادگستری مطرح کرده و دادگستری هم موضوع را به سازمان‌های مربوطه اعم از پزشکی قانونی و نظام پزشکی ارجاع دهد.

سلطانی با بیان این که در 10 سال اخیر میزان شکایات در مورد قصور پزشکان در دادسراها و محاکم افزایش یافته است، اظهار کرد: پرونده‌های ارجاعی به سازمان پزشکی قانونی نیز در این زمینه هر سال افزایش می‌یابد.

وی با برشمردن علل افزایش شکایات مربوط به قصور پزشکی گفت: یکی از دلایل آن مسایل رفتاری پزشکان و افراد ارایه‌کننده خدمات در کادر درمانی است که باعث سوءتفاهماتی برای بیمار و اطرافیانش شده و در نهایت منجر به شکایت می‌شود. گرچه این موضوع به عنوان قصور پزشکی مطرح می‌شود ولی در بررسی موضوع متوجه شدیم که موضوع بیشتر رفتاری بوده است.

سلطانی افزود: موضوعات مالی مربوط به درمان بیماران و کمبود تجهیزات درمانی در بیمارستان‌های دولتی از جمله عوامل دیگری است که منجر به طرح شکایت در زمینه قصور پزشکی می‌شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.