×

راه اندازی 80 دفتر خدمات قضایی تا پایان آبان ماه

راه اندازی 80 دفتر خدمات قضایی تا پایان آبان ماه

معاون رییس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه اظهار امیدواری کرد که تا پایان آبان ماه 80 دفتر خدمات قضایی با صدور مجوز راه‌اندازی شوند

راه-اندازی-80-دفتر-خدمات-قضایی-تا-پایان-آبان-ماه وکیل 

معاون رییس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه اظهار امیدواری کرد که تا پایان آبان ماه 80 دفتر خدمات قضایی با صدور مجوز راه‌اندازی شوند.

سیامک رفعتی ، درباره راه‌اندازی دفاتر خدمات قضایی، اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این دفاتر انتقال محل مراجعه مردم از دادگستری به نقاط دیگر بود که این اقدام مورد تائید حاکمیت است.وی خاطرنشان کرد: به دلیل حجم پرونده‌ها و تعداد مراجعین، این دفاتر را راه‌اندازی کردیم که تقاضاهای مردم با سهولت مورد رسیدگی قرار گیرد.

معاون رییس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه گفت: طبق برنامه پنجم توسعه باید به سمت الکترونیکی شدن برویم و اسناد داخل دادگاه‌ها را الکترونیکی کنیم؛ زیرا زمانی که دفاتر دادگاه‌ها خلوت شوند می‌توانند به کارهای تخصصی خود بهتر رسیدگی کنند و قطعا دیگر شاهد مشکلاتی که در شلوغی اتفاق می‌افتد، نیستیم.

رفعتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قرار بود تا پایان مهر ماه 80 دفتر خدمات قضایی با صدور مجوز راه‌اندازی شود، چرا تاکنون این دفاتر راه‌اندازی نشده‌اند، گفت: در حال حاضر 40 دفتر راه‌اندازی و مشغول فعالیت هستند و برای مابقی دفاتر، باید افرادی را بیابیم که مناسب برای این کار باشند. به همین دلیل در این راستا فراخوانی داده شد که در آن نزدیک به 3 هزار نفر شرکت کردند. به طور طبیعی ارزیابی این تعداد نیاز به زمان‌ دارد و به همین دلیل تا پایان مهر ماه این دفاتر راه‌اندازی نشد.

وی تصریح کرد: بعد از ارزیابی این تعداد امتیازاتی به افراد واجد‌ شرایط داده شد که این امتیازات بر اساس سابقه مدیریت، تحصیلات، مدارک ICDL و سن در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین پس از بررسی‌ها در کمیته مشورتی، قرار شد افرادی که بالای 80 امتیاز بدست آورده‌اند وارد مرحله دوم شوند. سپس بعد از انجام گزینش به این افراد مجوز داده می‌شود.

معاون رییس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه با تاکید بر این که در حال افزایش فعالیت‌های دفاتر خدمات قضایی هستیم، گفت: این پروژه زنده است و مسیر پیشرفت خود را ادامه می‌دهد.

رفعتی با بیان اینکه کار دفاتر خدمات قضایی، یک کار تخصصی حقوقی و قضایی است، اظهار کرد: فردی باید مدیریت این دفاتر را بر عهده گیرد که با فرآیند رسیدگی آشنا باشد؛ زیرا این دفاتر با حق و حقوق مردم سروکار دارند و اگر به اشتباه پرونده‌ای از جایی به جای دیگر انتقال پیدا کند وقت مردم ضایع می‌شود. چرا که یکی از اهداف ما از اجرای این طرح کاهش اطاله دادرسی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف ما برای راه‌اندازی دفاتر خدمات قضایی در فاز اول دسترسی راحت مردم به این دفاتر بود که توانستیم در این مرحله به هدف خود برسیم.

وی با بیان اینکه بعد از اتمام این طرح در تهران دفاتر خدمات قضایی را در دیگر استان‌ها راه‌اندازی خواهیم کرد، گفت: در حال حاضر در استان‌های فارس، خراسان رضوی و یزد پایلوت‌هایی را راه‌اندازی کرده‌ایم.

معاون رییس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه اظهار کرد: تمامی مدیران دستگاه قضایی از این پروژه حمایت کردند و اگر بخواهم به این پروژه نمره‌ای بدهم قطعا آن نمره 20 خواهد بود؛ زیرا طرح جدیدی است و این نشان‌دهنده این مطلب است که فضای کنونی کشور به چنین طرحی نیازمند بوده است. می‌توان گفت ما در این زمینه پیشرو هستیم و بسیاری از کشورها چنین پروژه‌ای را اجرا نکرده‌اند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.