×

تعویق در قصاص زن متهم به همسرکشی

تعویق در قصاص زن متهم به همسرکشی

اجرای حکم قصاص زنی که متهم است شوهرش را با ضربات چاقو به قتل رسانده، به‌دلیل ارایه درخواست اعاده دادرسی فعلا متوقف شد به گزارش خبرنگار ما، این زن که فرزانه نام ‌دارد متهم است شوهرش را شش‌سال قبل با ضربات چاقو به قتل رسانده ‌است

تعویق-در-قصاص-زن-متهم-به-همسرکشی وکیل 

اجرای حکم قصاص زنی که متهم است شوهرش را با ضربات چاقو به قتل رسانده، به‌دلیل ارایه درخواست اعاده دادرسی فعلا متوقف شد.  به گزارش خبرنگار ما، این زن که فرزانه نام ‌دارد متهم است شوهرش را شش‌سال قبل با ضربات چاقو به قتل رسانده ‌است.

فرزانه چندروز بعد از کشته‌شدن شوهرش به قتل اقرار کرد اما بعد اعترافاتش را پس گرفت و گفت شوهرش به دست مردی که قبلا شریکش بود، به قتل رسیده است.  فرزانه گفت: ما خواب بودیم که دوست شوهرم وارد خانه شد و همسرم را با ضربات چاقو به قتل رساند و من را هم تهدید کرد. او به من گفت اگر درباره قتل حرفی بزنی تو و برادرت را هم می‌کشم من هم از ترسم چیزی نگفتم. بعد هم گفت اگر تو قتل را قبول کنی با هم ازدواج می‌کنیم. از آنجایی که عروس خانواده هستی حتما تو را می‌بخشند. به دلیل همین حرف‌ها قتل را قبول کردم.

 باوجود انکارهای این زن کیفرخواست علیه او صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری ‌استان اصفهان فرستاده و رای بر قصاص او صادر شد. این حکم در دیوانعالی کشور نیز مورد تایید قرار گرفت و پرونده برای اجرای حکم آماده ‌شد.  فرزانه در نامه‌های متعددی که برای رییس قوه‌قضاییه نوشت یک‌بار دیگر ادعای خود را مبنی بر اینکه مرتکب قتل نشده مطرح کرد اما از آنجایی که استیذان اجرای حکم نیز انجام شده ‌بود، پرونده برای اجرا آماده ‌شد و به فرزانه ابلاغ کردند سوم آذرماه پای چوبه‌دار می‌رود.

 در این میان عبد‌الصمد خرمشاهی که به‌تازگی وکالت این زن را قبول کرده درخواست اعاده دادرسی را به دفتر رییس قوه‌قضاییه ارسال کرد. او در نامه‌ای که خطاب به رییس قوه‌قضاییه نوشت از او خواست با توجه به اینکه عدم ‌اجرای حکم به‌صورت موقت حقی از کسی ضایع نمی‌کند اما در عوض ممکن است اجرای حکم باعث شود تا حقی از متهم ضایع‌ شود که قابل جبران نیست بنابراین تا بررسی مجدد پرونده اجرای حکم را به تعویق بیندازد و دلایل آنها مورد بررسی قرار گیرد.  به این ترتیب درخواست اعاده دادرسی در دیوانعالی کشور ثبت شد. همزمان با ثبت این درخواست وکیل‌مدافع فرزانه موضوع را به اجرای احکام نیز گزارش کرد و از آنها خواست چند روزی به فرزانه مهلت بدهند. اجرای احکام نیز با تعویق اجرای حکم به مدت 10 روز موافقت کرد.

 خرمشاهی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: قرار است این حکم تا زمانی که ما نامه را برای اجرای احکام ببریم به مدت 10روز به تعویق بیفتد. البته ما شماره ثبت را نیز ارایه کرده‌ایم اما اصل نامه لازم است. امیدوارم تا زمان بررسی پرونده و فرصتی که در این خصوص داده‌ می‌شود راه‌حلی برای صلح و سازش نیز فراهم شود.

او درباره اولیای‌دم گفت: آنها به اجرای احکام وکالت داده‌اند تا حکم را اجرا کند البته می‌توان آنها را پیدا کرد و برای جلب رضایت در این مدت وارد مذاکره شد. ما بسیار امیدواریم که این پرونده به نجات جان فرزانه ختم شود.

منبع: روزنامه شرق

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.