×

سازمان ملل یک سوم زنان دنیا مورد خشونت قرار می گیرند

سازمان ملل یک سوم زنان دنیا مورد خشونت قرار می گیرند

سازمان ملل اعلام کرد که از هر سه زن در دنیا، به طور میانگین یک زن هدف خشونت قرار می‌گیرد که در بسیاری از کشورها این حوادث حتی جرم محسوب نمی‌شود

سازمان-ملل-یک-سوم-زنان-دنیا-مورد-خشونت-قرار-می-گیرند وکیل 

سازمان ملل اعلام کرد که از هر سه زن در دنیا، به طور میانگین یک زن هدف خشونت قرار می‌گیرد که در بسیاری از کشورها این حوادث حتی جرم محسوب نمی‌شود.

 مدیر اجرایی نهاد زنان سازمان ملل (UN women) گفت: رهبران دنیا باید پاسخی مناسب برای این خشونت‌ها بیابند که اغلب جان زنان و دختران زیادی را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: ریشه اصلی خشونت علیه زنان نابرابری‌های جنسیتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد. از این رو مدارس دنیا نیازمند آموزش در زمینه‌ حقوق بشر و احترام متقابل میان زنان و مردان هستند.

بر اساس آمارهای کارشناسان سازمان ملل، اکنون بیش از 603 میلیون تن از زنان دنیا در کشورهایی زندگی می‌کنند که خشونت‌های خانوادگی علیه زنان در آنها جرم نیست؛ در حالی‌که این بدرفتاری‌ها می‌تواند ستون‌های جامعه بشری را تضعیف کند.

همچنین معاون مدیر اجرایی زنان سازمان ملل در گفت‌وگو با خبرنگاران در نیویورک تشریح کرد: خشونت‌های جنسیتی نقض آشکار و گسترده حقوق بشر است که می‌توان انواع مختلفی چون آزارهای جنسی، جسمی، روانی و اقتصادی داشته باشد.

وی ابراز نگرانی کرد که در زمان‌های جنگ و درگیری‌های مسلحانه زن بودن از سرباز بودن سخت‌تر و خطرناک‌تر است، چون بسیاری از طرف‌های درگیر از تجاوز به عنوان ابزار جنگی استفاده می‌کنند.

این کارشناس سازمان ملل علاوه بر این در سخنانش به یکی از اصلی‌ترین مکان‌هایی که در آن زنان و دختران هدف خشونت قرار می‌گیرند اشاره کرد و آن را خانه‌های آن‌ها دانست؛ در حالیکه این خانه‌ها باید امن‌ترین جا برای زنان باشد.

هلن کلارک یکی دیگر از کارشناسان سازمان ملل هشدار داد که در اغلب موارد عاملان خشونت علیه زنان، مردان هستند و بسیاری از آنها از نزدیکان این قربانیان هستند.

وی از قانونگذاران و دولت‌های جهان خواست تا برای مبارزه با ریشه‌های بروز خشونت علیه زنان، حمایت از قربانیان و مجازات عاملان آن با یکدیگر همکاری کنند.

این کارشناس در ادامه تبعیض‌های جنسیتی را تنها و رایج‌ترین عامل نابرابری‌ها در دنیا دانست.

مطالعات اخیر سازمان ملل نشان می‌دهد میان فقر و خشونت علیه زنان رابطه‌ای مستقیم وجود دارد که روز به روز در حال افزایش است. همچنین بر اساس این مطالعات که در منطقه آسیا - اقیانوسیه انجام گرفته، بیش از نیمی از 10 هزار مردی که تحت مطالعه قرار گرفتند، علیه زنان خانواده‌هاشان مرتکب خشونت‌های فیزیکی یا جنسی شده بودند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری سازمان ملل، بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل نیز ضمن ابراز تاسف در مورد خشونت‌های جنسیتی، گفت: خشونت‌ها علیه زنان و دختران به طور مستقیم بر تک تک افراد تاثیرگذار است؛ در حالی‌که به طور همزمان بر جامعه بشری نیز تاثیرات منفی دارد.

وی در ادامه از جامعه جهانی خواست تا برای حذف اینگونه خشونت‌ها در دنیا با سازمان ملل همکاری‌های مالی بیشتری داشته باشند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.