×

قوه قضائیه مکلف به بررسی خارج از نوبت گزارش‌ های تحقیق و تفحص مجلس شد

قوه قضائیه مکلف به بررسی خارج از نوبت گزارش‌ های تحقیق و تفحص مجلس شد

قوه قضائیه مکلف به بررسی خارج از نوبت گزارش‌ های تحقیق و تفحص مجلس شد

قوه-قضائیه-مکلف-به-بررسی-خارج-از-نوبت-گزارش‌-های-تحقیق-و-تفحص-مجلس-شد وکیل 

نمایندگان مجلس با الحاق دو تبصره به قانون آیین نامه داخلی مجلس مقرر کردند گزارش کمیسیون از تحقیق و تفحص در قوه قضائیه خارج از نوبت بررسی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی وکلای ملت با الحاق دو تبصره به ماده 200 قانون آیین نامه داخلی مجلس مقرر کردند در صورت ارجاع گزارش تحقیق و تفحص به قوه قضائیه، این گزارش باید خارج از نوبت بررسی شده و حداکثر ظرف سه ماه رای مقتضی صادر شود.

همچنین بر اساس این تبصره ها، هیئت رئیسه می تواند نماینده کمیسیون و یا نماینده حقوقی مجلس را به عنوان شاکی جهت طی مراحل تجدید نظرخواهی به قوه قضائیه معرفی نماید.

بر اساس تبصره (1) این ماده در صورت ارجاع گزارش به قوه قضائیه، کمیسیون موظف است خلاصه گزارش را که آن موضوع تخلف، نوع جرم، دلایل توجه اتهام به متهم و مستندات قانونی مشخص شده است، تهیه نماید. این گزارش در یکی از شعب دادگاه رسیدگی به امور کیفری تهران طبق مقررات به صورت خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار می گیرد و حداکثر ظرف سه ماه رای مقتضی صادر می شود.

طبق تبصره (2) این ماده کلیه اوراق مربوط رسیدگی، توسط مراجع فوق برای هیئت رئیسه مجلس به عنوان شاکی ارسال می شود تا نماینده کمیسیون یا نماینده حقوقی مجلس را جهت حضور در جلسه رسیدگی و دفاع از گزارش و مراحل تجدید نظر خواهی معرفی نماید.

منبع خبرگزاری مهر

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.