×

اختصاص 53 هزار میلیارد تومان از درآمد هدفمندی برای پرداخت نقدی، غیر نقدی و نظام سلامت

اختصاص 53 هزار میلیارد تومان از درآمد هدفمندی برای پرداخت نقدی، غیر نقدی و نظام سلامت

دولت در تبصره 21 لایحه بودجه 93 در خصوص «هدفمندی یارانه‌ها»، درآمد حاصل از اجرای این قانون در سال آینده را 632 هزار میلیارد ریال تعین کرد

اختصاص-53-هزار-میلیارد-تومان-از-درآمد-هدفمندی-برای-پرداخت-نقدی،-غیر-نقدی-و-نظام-سلامت

دولت در تبصره 21 لایحه بودجه 93 در خصوص «هدفمندی یارانه‌ها»، درآمد حاصل از اجرای این قانون در سال آینده را 632 هزار میلیارد ریال تعین کرد.

دولت در تبصره 21 لایحه بودجه 93 در خصوص «هدفمندی یارانه‌ها»، درآمد حاصل از اجرای این قانون در سال آینده را 632 هزار میلیارد ریال تعین کرد.

بر اساس تبصره دولت، 519 هزار میلیارد ریال از درآمد مذکور از محل اصلاح قیمت کالاها و خدمات تحصیل خواهد شد.

همچنین 113 هزار میلیارد ریال مربوط به یارانه نان، برق و سایر کالاها و خدمات خواهد بود.

بر اساس تبصره 21 لایحه بودجه 93، با هدف تقویت منابع صنعت برق و حضور فعال بخش خصوصی، منابع حاصل از افزایش قیمت‌های برق در سال آینده در اختیار صنعت برق قرار می‌گیرد.

همچنین بر اساس تبصره مذکور، 532 هزار میلیارد ریال از درآمد هدفمندی به‌منظور پرداخت نقدی و غیرنقدی و تقویت نظام سلامت اختصاص خواهد یافت.

بر اساس بند دیگری از این تبصره، در شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر عوارض خاص برای مقابله با آلودگی محیط زیست  کمک به توسعه حمل و نقل عمومی توسط دولت وضع می‌شود تا به صورت درآمد – هزینه مصرف شود.

دولت همچنین 100 هزار میلیارد از درآمد هدفمندی در سال 93 را به تولید، بهبود حمل و نقل عمومی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی اختصاص داد.

به‌گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی دولت، متن تبصره 21 لایحه بودجه 1393 که جزئیات آن در جلسه امروز چهارشنبه دوم بهمن ماه دولت به تصویب رسیده و تقدیم کمیسیون تلفیق مجلس شد، به شرح ذیل است:

با تصویب هیئت وزیران متن زیر به عنوان تبصره (21) به لایحه بودجه سال 1392 کل کشور الحاق می شود؛

تبصره 21- به‌منظور حسن اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ـ مصوب 1388 ـ به دولت اجازه داده می شود در سال 1393 منابع مالی حاصل از اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع قانون مذکور و منابع یارانه‌ای آن را با استفاده از انواع روش‌های پرداخت نقدی و غیرنقدی وخدمات بیمه‌ای بین خانوارهای هدف و نیازمند توزیع و با اولویت بخش تولید، به شرح زیر اجرا کند:

الف) در آمد حاصل از اجرای قانون مذکور در سال 1393 تا مبلغ 632 هزار میلیارد ریال شامل موارد زیر می شود؛

1٫ تا مبلغ 519 هزار میلیارد ریال از محل اصلاح قیمت کالاها و خدمات موضوع مواد یک و سه قانون مذکور

2٫ تا مبلغ 113 هزار میلیارد ریال یارانه نان، برق و سایر کالاها وخدمات مندرج در این قانون

ب) به‌منظور تقویت منابع صنعت برق و حضور فعال بخش خصوصی، منابع حال از افزایش قیمت‌های برق در سال 1393 از شمول ماده (12) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها خارج و در اختیار صنعت برق قرار می گیرد.

ج) منابع مندرج در جزء (الف) به شرح زیر هزینه می شود:

1٫ تا مبلغ 100 میلیارد ریال در اجرای ماده (8) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با اولویت کمک به بخش های تولیدی، خدماتی و مسکونی

2٫ تا مبلغ 532 هزار میلیارد ریال به‌منظور پرداخت نقدی و غیر نقدی و تقویت نظام سلامت موضوع ماده (7) قانون هدفمند کردن یارانه‌ها

3٫ جابجایی تا 20 در صد در موارد فوق مجاز است.

د) در شهر های با جمعیت بالای یک میلیون نفر، عوارض خاص توسط هیئت وزیران برای مقابله با آلودگی محیط زیست و کمک به توسعه حمل و نقل عمومی وضع می شود تا به صورت در آمد هزینه به مصرف برسد.

بر اساس این مصوبه، آیین نامه اجرایی این تبصره ظرف سه ماه توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو و صنعت، معدن و تجارت تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

منبع : رساله حقوق

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.