×

حدود 30 درصد کودکان خیابانی از اتباع بیگانه هستند

حدود 30 درصد کودکان خیابانی از اتباع بیگانه هستند

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش ملی کودکان خیابانی که در دانشگاه علوم بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت امسال تا به این لحظه بیش از دو هزار و 600 کودک خیابانی با استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های همیار سازمان بهزیستی ساماندهی شده اند

حدود-30-درصد-کودکان-خیابانی-از-اتباع-بیگانه-هستند وکیل 

همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش ملی کودکان خیابانی که در دانشگاه علوم بهزیستی برگزار شد،  اظهار داشت: امسال تا به این لحظه بیش از دو هزار و 600 کودک خیابانی با استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های همیار سازمان بهزیستی ساماندهی شده اند.

وی ادامه داد: تأکید ما این است که کودکان خیابانی در خانواده آموزش ببینند و کمبودهای آنها از طرف سازمان بهزیستی و در قالب آموزش روزانه برطرف شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین گفت: ما در زمینه کودکان خیابانی خلأ قانونی نداریم اما نیاز به انسجام در فعالیت دستگاه‌های مختلف در این زمینه است؛ فعالیت‌های ما در حوزه بازآموزی و بازتوانی کودکان خیابانی است.

هاشمی همچنین با اشاره به لایحه حمایت از کودکان کار و خیابان که در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی‌است گفت: این لایحه مراحل انتهایی خود را طی می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: آمار دقیقی از تعداد کودکان خیابانی در دست نیست اما حدود 30 درصد از این کودکان از اتباع بیگانه هستند. سازمان بهزیستی سالانه ظرفیت ساماندهی 5 هزار کودک خیابانی را دارد که اگر شبکه غیردولتی به این موضوع متصل شود این ظرفیت به 15 هزارنفر افزایش پیدا می‌کند.

همچنین در این همایش عزت‌الله سام‌آرام دبیر علمی همایش ملی کودکان خیابانی اظهار داشت: امیدواریم این همایش توفیقی برای کاهش کودکان خیابانی و یا حداقل کاهش مشکلات انها باشد.

وی ادامه داد: کودکان خیابانی یک واقعیت هستند و امروزه در پیشگیری نوع چهارم باید با واقعیت زندگی کرد و آسیب‌ها را پذیرفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: قبل از انقلاب هم کودک خیابانی داشتیم اما در زمان انقلاب اسلامی تعداد آنها به صفر رسید و 4 شیرخوارگاه بزرگ تعطیل شد و علت آن هم بالا رفتن سرمایه اجتماعی و افزایش حمایت مردم از یکدیگر بود اما بعد از وقوع جنگ مجددا تعداد کودکان خیابانی زیاد شد.

وی در پایان گفت: تحقیقات نشان می‌دهد بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم به صورت یکباره سرمایه اجتماعی مجددا بالا رفت و همین موضوع موجب دوستی و اعتماد شد؛ اگر بتوانیم این سرمایه را حفظ کنیم آمار کودکان خیابانی کاهش پیدا می‌کند.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.