×

خراسان رضوی یکی از سه استان دارای بالاترین میزان طلاق در کشور

خراسان رضوی یکی از سه استان دارای بالاترین میزان طلاق در کشور

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت حدود 60 درصد طلاق‌ها در دوران عقد و سال های اول صورت می‌گیرد

خراسان-رضوی-یکی-از-سه-استان-دارای-بالاترین-میزان-طلاق-در-کشور

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: حدود 60 درصد طلاق‌ها در دوران عقد و سال های اول صورت می‌گیرد.

محمدرضا شیخ‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: خراسان رضوی یکی از سه استانی است که بالاترین میزان طلاق را در کشور دارد.

بی توجهی به ازدواج از بعد اسلامی و مذهبی

وی با اشاره به اینکه خانواده باید در بحث ازدواج پیش‌قدم باشد درباره مشکلاتی که منجر به بروز طلاق می‌شود، خاطرنشان کرد: سخت‌گیری خانواده‌ها، مسکن، مهریه بالا، شغل، مدرک تحصیلی و سن ازدواج از جمله عوامل بروز اختلافات منجر به طلاق است و اختلافات بین زوج‌ها نشان می‌دهد که از بعد اسلامی و مذهبی به موضوع ازدواج توجه نمی‌شود.

شیخ‌زاده با تاکید بر اینکه تمام مشکلات زندگی با اتکا به خداوند رفع می‌شود، گفت: بسیاری از جوانان هدف اصلی از ازدواج را نمی‌دانند، در حالی‌که مهم‌ترین حاصل و هدف ازدواج، دوری از گناه است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه آمار بالایی از طلاق در دوران اولیه زندگی صورت می‌گیرد، عدم شناخت کافی از طرف مقابل، تفاوت‌های اقتصادی، عدم تناسب کافی بین دختر و پسر و عدم تکیه به خانواده از جمله عوامل زمینه‌ساز طلاق در زندگی است.

وی با اشاره به اینکه جوانان باید قبل از ازدواج فرصت کافی برای شناخت یکدیگر صرف کنند، اظهار کرد: مکاشفه به قصد تحقیق در زندگی اجتماعی صورت می‌گیرد و مهم‌ترین نکته، مشاوره زوجین با کارشناس خانواده است.

شیفتگی علت اصلی ازدواج‌های منجر به طلاق است

شیخ‌زاده علاقه‌ شدید و شیفتگی را علت اصلی ازدواج‌های منجر به طلاق دانست و افزود: شیفتگی باعث می‌شود طرفین به اختلافات یکدیگر اهمیت ندهند، به همین دلیل مشکلات پس از ازدواج نمایان می‌شود.

وی سن مطلوب ازدواج را برای دختران 22 تا 25 سال و برای پسران 25 تا 27 سال عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 15 سازمان مردم ‌نهاد در مشهد در امر ازدواج فعالیت می‌کنند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی درباره طرح ازدواج آسان عنوان کرد: این طرح با وجود مزیت‌هایی که دارد، کافی نیست و باید مراکزی برای آسیب‌شناسی موضوع طلاق در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه انجام این طرح به دلیل مشکلات مالی امکان‌پذیر نبوده است، گفت: طرح ازدواج آسان در هر سال یک جشنواره برگزار می‌کند، در صورتی‌که به دلیل اهمیت امر ازدواج باید طرح‌هایی چون خانواده پایدار در طول سال نیز انجام شود.

شیخ‌زاده درباره طرح خانواده پایدار تصریح کرد: در واقع این طرح، به صورت برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره درباره ازدواج بوده است و در زمان برگزاری این طرح آمار طلاق کاهش بسیاری داشت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.