×

افزایش 13 درصدی تنظیم سند

افزایش 13 درصدی تنظیم سند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه‌وبویراحمد برنامه‌های اجرا شده این نهاد را در راستای تکالیف قانونی مندرج در قانون برنامه پنجم توسعه کشور و سیاست‌های کلی سازمان ثبت اسناد کشورتشریح کرد

افزایش-13-درصدی-تنظیم-سند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه‌وبویراحمد برنامه‌های اجرا شده این نهاد را در راستای تکالیف قانونی مندرج در قانون برنامه پنجم توسعه کشور و سیاست‌های کلی سازمان ثبت اسناد کشورتشریح کرد.

 سعید محوری  اظهار کرد: در راستای شفاف‌سازی امور، کاهش مراجعه‌ها و ارایه خدمت به مردم در محیط مجازی، سامانه‌های نرم‌افزاری برای استعلام و ارسال خلاصه معاملات به شکل الکترونیک، صدور اسناد مالکیت کاداستری، ثبت اینترنتی اختراعات، ثبت الکترونیک شرکت‌ها و موسسه‌های غیرتجاری راه‎اندازی شد

وی همچنین راه‌اندازی سامانه ثبت «امضای الکترونیک» را سرآغاز حرکتی مثبت و سازنده برای الکترونیکی شدن اسناد و معاملات در دفاتر اسناد رسمی دانست و گفت: این فناوری در دفاتر اسناد رسمی این استان نیز راه‌اندازی شده است که راه‌اندازی این سامانه سبب تسهیل در امور شده است.

محوری تصریح کرد: این نوع امضا نیز مانند امضای دست‌نویس دارای آثار حقوقی احراز هویت امضاکننده سند و التزام وی به مندرجات آن است که توسط قانون، حمایت می‌شود.

 صدور بیش از 2هزار رأی برای اراضی فاقد سند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه‌وبویراحمد درباره اقدام‌های این نهاد درخصوص قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی نیز اظهار کرد: تاکنون 7هزار و 709 فقره پرونده در سطح استان تشکیل شده که به نوبت در دست بررسی و اقدام است .همچنین 2هزار و 152 فقره پرونده منجر به صدور رأی شده است. محوری درباره دیگر اقدام‌های انجام شده از سوی این اداره‌کل در زمینه راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی نیز خاطرنشان کرد: همزمان با راه‌اندازی سامانه تولید و عرضه مسکن روستایی و شهرهای با جمعیت زیر20هزار نفر تاکنون 4 هزار و 549 جلد سند مالکیت در سطح استان توسط واحدهای ثبتی تابع این اداره‌کل صادر شده است.

وی یادآور شد: پس از صدور دستور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و برای افزایش ضریب امنیت پرونده‌های ثبتی و همچنین صیانت از اسناد و مدارک مردم، اکثر پوشه‌های پرونده‌های ثبتی موجود در استان بازسازی و 9هزار و 70 فقره نیز داده آمایی شده است.

این مقام مسئول افزود: تاکنون نقشه 312 هزار و 941 هکتار از اراضی محدوده واحدهای ثبتی استان وارد سامانه شده که این مقدار شامل حریم رودخانه‌ها، محیط‌زیست، مستثنیات، منابع‌طبیعی و زمین‌های زراعی و روستایی نیز می‌شود. همچنین با تلاش کارکنان این نهاد در سطح استان، اطلاعات تمامی پرونده‌های اجرایی موجود وارد سامانه الکترونیکی و داده‌آمایی شده است.

 صدور بیش از 47هزار سند تک‌برگ  

محوری درباره سامانه جامع الکترونیک و صدور اسناد مالکیت تک برگ نیز اظهار کرد: از زمان راه‌اندازی این سامانه تاکنون 47 هزار و 247 فقره سند مالکیت تک برگ در سطح استان صادر شده که از این تعداد 10 هزار و 507 مورد مربوط به طرح فراخوان تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند مالکیت کاداستری بوده است. همچنین از زمان راه‌اندازی این سامانه تاکنون 31 هزار و 508 مورد استعلام به صورت مکانیزه در دفاتر اسناد رسمی در استان انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه‌وبویراحمد در خصوص درآمدهای واحدهای ثبتی تابعه در سال جاری تصریح کرد: میزان وصول مطالبات بانک‌ها و موسسه‌ها 229 درصد، میزان وصول حقوق دولتی 98 درصد و تعداد پرونده‌های مختومه 14 درصد و در قسمت املاک تعداد دفاتر داده‌آمایی شده 156 درصد، درآمد املاک 153 درصد، رفع بازداشتی از اسناد توقیف شده 15درصد، اسناد مالکیت صادره 65 درصد، خلاصه معاملات ثبت شده 27 درصد و املاک ثبت شده 37 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

وی با مقایسه آماری اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی در سال‌ جاری و سال گذشته نیز بیان کرد: امسال 122 هزار و 410 سند و در سال گذشته 185 هزار و 747 سند در دفاتر اسناد رسمی در این استان تنظیم شده که این میزان سند تنظیمی در سال جاری نسبت به سال قبل 34 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: امسال در دفاتر ازدواج و طلاق استان  6 هزار و 921 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که 16 درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین امسال هزار واقعه طلاق در سطح استان به ثبت رسیده که این تعداد بیانگر 2‎درصد کاهش واقعه طلاق در سال جاری نسبت به سال گذشته است.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.