×

خانواده‌ها از طلاق گرفتن فرزندانشان حمایت نکنند

خانواده‌ها از طلاق گرفتن فرزندانشان حمایت نکنند

یک دکترای علوم تربیتی یکی از علل بالا رفتن آمار طلاق در جامعه را حمایت خانواده‌ها از جدا شدن فرزندانشان می‌داند

خانواده‌ها-از-طلاق-گرفتن-فرزندانشان-حمایت-نکنند وکیل 

یک دکترای علوم تربیتی یکی از علل بالا رفتن آمار طلاق در جامعه را حمایت خانواده‌ها از جدا شدن فرزندانشان می‌داند.

دکتر الهام کاویانی ، با تاکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین علل بالا رفتن آمار طلاق در جامعه حمایت خانواده‌ها از تصمیم فرزندانشان در مورد طلاق است، از خانواده‌ها خواست از این تصمیم فرزندانشان حمایت نکنند و در مقابل آنها بایستند.

وی با بیان اینکه طلاق و جدایی باید آخرین راه‌حل باشد، گفت: طبیعتا در زندگی زناشویی مشکلاتی وجود دارد که زوجین باید با مدیریت صحیح نسبت به حل آن اقدام کنند و جدایی و طلاق تنها در مواردی توصیه می‌شود که زوجین مشکلات اساسی و حل نشدنی با هم داشته باشند.

وی با ابراز تاسف از اینکه در جامعه کنونی زوجین خیلی راحت و بدون هیچ دغدغه‌ای به طلاق می‌اندیشند، گفت: زوجین باید توجه داشته باشند که طلاق و جدایی مشکلات خاص خود را دارد.

وی گفت: پیامدها و آثار منفی طلاق و جدایی در زندگی آینده افراد زیاد است و لذا تنها باید در مواردی نسبت به آن اقدام کرد که زوجین به عللی واقعا قادر به ادامه زندگی با هم نیستند.

کاویانی گفت: طلاق اولین راه‌حل نیست، بلکه آخرین و چه بسا بدترین راه‌حلی است که زوجین به آن می‌رسند.

این دکترای علوم تربیتی در ادامه ناسازگار بودن زوجین را از دیگر علل زیاد شدن طلاق در جامعه دانست و گفت: در گذشته افراد سازگاری بیشتری داشتند و چون خانواده‌ها گسترده بود در صورت بروز اختلاف، مشکلات را بین هم حل می‌کردند و بزرگترها زوجین را از قرار گرفتن در مسیر طلاق منع می‌کردند، اما امروز با خصوصی شدن زندگی‌ها امکان هرگونه مداخله بزرگترها در مشکلات زندگی زناشویی غیرممکن شده است.

وی در ادامه عدم شناخت کافی زوجین نسبت به هم را از دیگر عوامل گرایش آن‌ها به طلاق عنوان و اظهار کرد: به نظر می‌رسد با استفاده از کلاس‌های مشاوره ازدواج می‌توان تا حدود زیادی به شناخت هرچه بیشتر زوجین نسبت به هم کمک کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.