×

بیش از 9 هزار شورای حل اختلاف در کشور فعالیت می کند

بیش از 9 هزار شورای حل اختلاف در کشور فعالیت می کند

بیش از 9 هزار شورای حل اختلاف در کشور فعالیت می کند

بیش-از-9-هزار-شورای-حل-اختلاف-در-کشور-فعالیت-می-کند وکیل 

اردبیل– رئیس شوراهای حل اختلاف کشور از فعالیت 9 هزار و 500 شورای حل اختلاف در سطح کشور خبر داد.

حجت الاسلام 'مهدی احمدی میانجی' روزپنجشنبه در حاشیه همایش وقف، سنت جاویدان در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این شوراها هم اینک ساماندهی شده اند، افزود: شوراهای حل اختلاف موجود درسطح کشور جوابگوی نیاز مراجعه کنندگان است.

وی با اشاره به اقدامات شوراهای حل اختلاف در راستای آزادی زندانیان نیازمند مالی خاطرنشان کرد: درسال گذشته هفت هزار نفر زندانی در خصوص مسایل مالی با همکاری شوراهای حل اختلاف از زندان ها آزاد شدند.

وی به نوع پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف اشاره کرده و افزود: در شوراهای حل اختلاف پرونده‌های متعددی از جمله موضوعات خانوادگی، قتل و تصادفات وجود دارد که اقدامات مورد لزوم برای حل اختلافات دراین موارد انجام می شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور در ادامه از ورود بیش از چهار میلیون پرونده به شوراهای حل اختلاف درسطح کشور خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد پرونده 31 درصد منجر به صلح و سازش شده و دربقیه موارد نیز رای صادر شده است.

وی با اشاره به نتایج و آثار مثبت شوراهای حل اختلاف ادامه داد: شوراهای حل اختلاف اطاله دادرسی را به حداقل رسانده و سعی می شود تا جایی که امکان دارد با برقراری صلح و آشتی در کشور از حجم پرونده‌های وارد شده به دستگاه قضایی بکاهیم.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.