×

بنای قانون حبس زدایی در پیشگیری از جرم است

بنای قانون حبس زدایی در پیشگیری از جرم است

یک قاضی گفت سیاست حبس‌زدایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم تبیین شده و این در حالی است که این امر نظارت‌های پیشگیرانه دستگاه‌های قضایی و اجرایی را طلب می‌کند

بنای-قانون-حبس-زدایی-در-پیشگیری-از-جرم-است وکیل 

یک قاضی گفت: سیاست حبس‌زدایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم تبیین شده و این در حالی است که این امر نظارت‌های پیشگیرانه دستگاه‌های قضایی و اجرایی را طلب می‌کند.

"عباس برزگر "،  در ارتباط با سیاست حبس‌زدایی اظهار داشت:  سیاست حبس زدایی در راستای پیشگیری از وقوع جرم است و این در حالی است که  این امر نظارت‌های پیشگیرانه دستگاه‌های قضایی و اجرایی و ذی‌ربط را طلب می‌کند.
 
 وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم  به راحتی محقق نشده و نیازمند برنامه‌ای چندین ساله به منظور انجام  کارهای بینادین و ریشه‌ای در جهت فرهنگسازی است تا جامعه به سمت خودآگاهی و کاهش جرایم پیش رود.
 
برزگر افزود: فرهنگسازی در جهت کاهش و جلوگیری از وقوع جرم با همکاری تمامی ارگانهای دولتی و خود مردم و همین‌طور آموزش‌های لازم در این زمینه ممکن خواهد شد، چرا که ریشه بسیاری از مشکلات و مرافعات قضایی، به دلیل ضعف این مهم در جامعه است.
 
وی ببان کرد: فرهنگ‌سازی در جامعه نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و حجم پرونده‌های قضایی داشته و لذا نیاز به صرف هزینه برای این اصل زیربنایی بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.
 
قاضی دادسرای ناحیه 6 در پایان خاطرنشان کرد: بحث مدیریت پیشگیری از وقوع جرم کار بسیار پیچیده و دشواری است که با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی در جامعه می‌توان به این مقوله دست یافت.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.