×

بی اخلاقی، دلیل حجم عظیم پرونده‌های قضایی است

بی اخلاقی، دلیل حجم عظیم پرونده‌های قضایی است

بی اخلاقی، دلیل حجم عظیم پرونده‌های قضایی است

بی-اخلاقی،-دلیل-حجم-عظیم-پرونده‌های-قضایی-است وکیل 

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در اصفهان    
                                       
رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: باید تا آنجا که در توان داشته باشیم از استقلال که جوهره‌ی ذاتی وجودی کار وکیل و قاضی است دفاع کنیم.
به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه اصفهان، علی مندنی‌پور در بیست و پنجمین مراسم تحلیف کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان اظهار کرد: هرچیزی قابل به دست آوردن است، ولی اگر اخلاق از دست رفت به دست آوردن آن بسیار مشکل است.
مندنی‌پور ادامه داد: بسیاری از مصائب و مشکلاتی که امروز در جوامع وجود دارد و حجم عظیم پرونده‌های قضایی در مبادی ورودی دستگاه قضایی کشور ناشی از بی‌اخلاقی و کم اخلاقی است که کم کم رنگ غالب به خود می‌گیرد.
وی اضافه کرد: امیدوارم در آینده شاهد بازگشت روحیه خوب انسانی و اخلاقی در سطوح مختلف جامعه جهانی و به خصوص جامعه خود باشیم چرا که زیباترین زندگی با اخلاق زیبا ممکن است.
رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در خصوص انتظارات یک وکیل جوان نسبت به جامعه و خانواده نهاد وکالت اظهار کرد: ما به هیج وجه مدعی نیستیم که توانسته‌ایم خواسته‌های وکلا را برآورده کنیم اما همیشه سعی کردیم حداقل‌ها را انجام دهیم.
مندنی‌پور تصریح کرد: کانون‌های مختلف وکلای دادگستری با توجه به امکانات کم و شرایط خود توانستند نیروهای جدید را آموزش دهند و زمینه لازم برای ایجاد انگیزه، حرکت و امید را در آنها فراهم کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم در آینده شاهد وجود یک کانون وکلای دادگستری مستقل به تمام معنا آنچنان که در چارچوب خواسته‌ها ما است، باشیم.
رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران بیان کرد: از مصونیت وکیل در انجام وظایف وکالتی و در چارچوب قانون دفاع می‌کنیم.
وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت در ابعاد مختلف فراهم نمی‌شود مگر با وجود یک دستگاه قضایی مستقل، مردمی و قوی گفت: هر جامعه‌ای که از یک دستگاه قضایی مستقل و قوی برخوردار باشد در آن جامعه احساس امنیت، آرامش و آسایش وجود دارد.

مندنی پور اظهارکرد: پیوندی که بین دستگاه قضا و دستگاه وکالت است پیوندی است که کسی نمی‌تواند آن را انکار کند و وکیل وظیفه شناس در کنار قاضی منزه و وظیفه شناس می‌تواند سر انجام یک پرونده را به عدالت برساند و عدالت تحقق نخواهد یافت مگر با وجود این قاضی، وکیل و کارشناس.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.