×

تخلف از مقررات بهداشتی را به 1490 اطلاع دهید

تخلف از مقررات بهداشتی را به 1490 اطلاع دهید

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با توجه به آغاز دور جدید سفرهای نوروزی از هموطنان خواست که تخلفات بهداشتی را به شماره تلفن 1490 اطلاع دهند

تخلف-از-مقررات-بهداشتی-را-به-1490-اطلاع-دهید

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با توجه به آغاز دور جدید سفرهای نوروزی از هموطنان خواست که تخلفات بهداشتی را به شماره تلفن 1490 اطلاع دهند.

مهندس سید رضا غلامی در بیان توصیه هایی به مسافران نوروزی تاکید کرد: مواد غذایی پخته شده در سفر باید در کمتر از دو ساعت مصرف شود.

وی افزود: به هنگام استفاده از غذاهای کنسرو شده باید به تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، مجوزهای قانونی وزارت بهداشت درج شده بر روی قوطی توجه کرد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار با تاکید بر این که از قرار دادن بطری‌های پلاستیکی آب در فریزر و جایخی به منظور یخ زدن و استفاده از آن در طول سفر، به دلیل انتقال مولکول‌های تشکیل دهنده بطری به درون آب خودداری نمایید.

وی بر ضرورت استفاده از آب‌های آشامیدنی سالم تاکید کرد و گفت: در صورت عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، می‌توان آب چشمه سالم یا آب شیرهایی که اطمینان در سالم و بهداشتی بودن آن نیست را قبل از استفاده جوشاند و بعد مصرف نمود.

غلامی همچنین متذکر شد: نباید از آب بطری که در داخل اتومبیل به مدت چند روز مانده است برای آشامیدن استفاده کرد.

معاون مرکز سلامت محیط و کار به عدم استفاده از ظروف پلیمری برای سرو مواد غذایی و آشامیدنی گرم و داغ تاکید کرد و گفت: می‌توان برای مواد غذایی و آشامیدنی گرم و داغ نیز از ظروف غیر پلیمری مانند ظروف آلومینیومی و ظروف یکبار مصرف نشاسته‌ای استفاده کرد.

وی در ادامه از مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلف از مقررات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، مراتب را به سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت به شماره 1490 اطلاع دهند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.