×

متن سوگند نامه معلمان

متن سوگند نامه معلمان

فرزندان ایران عزیز را چون فرزند خود بدانم و معلمی را رسالتی بزرگ شمارم تمام توان خود را در تعلیم و تربیت دانش آموزان به کار گیرم در آموختن و دانش افزایی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای کوشا باشم و در نشر علم کریمانه عمل کنم

متن-سوگند-نامه-معلمان

براساس سوگندنامه معلمان، فارغ التحصیلان رشته‌های دبیری سوگند می‌خورند مدافع حق و عدالت و آزادی بوده و به قوانین و مقررات پایبند باشند و زمینه رشد و شکوفایی فطرت الهی و فضایل اخلاقی دانش آموزان را فراهم کنند.

براساس این سوگندنامه، فارغ التحصیلان رشته‌های دبیری سوگند می‌خورند علاوه بر اینکه مدافع حق و عدالت و آزادی باشند، به قوانین و مقررات پای بند و زمینه رشد و شکوفایی فطرت الهی و فضایل اخلاقی دانش آموزان را فراهم سازند و عشق به راه امام و شهیدان و ارزش‌های انقلاب را در وجودشان پرورش دهند و آن‌ها را به خردورزی و تفکر و ایمان و عمل صالح و خلاقیت و پرسشگری رهنمون شوند و شهروندانی امیدوار و آینده نگر و قانون مدار و مسئولیت‌پذیر تربیت کنند.

در متن این سوگندنامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اکنون با استعانت از الطاف بیکران الهی، مسئولیت خطیر معلمی را برعهده می‌گیرم، به عنوان عضوی از جامعه معلمان در پیشگاه خداوند متعال که دانای آشکار و نهان است، به قرآن کریم سوگند یاد می‌کنم:

فرزندان ایران عزیز را چون فرزند خود بدانم و معلمی را رسالتی بزرگ شمارم. تمام توان خود را در تعلیم و تربیت دانش آموزان به کار گیرم. در آموختن و دانش افزایی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای کوشا باشم و در نشر علم کریمانه عمل کنم.

خود را به تقوای الهی و فضایل اخلاقی آراسته سازم و از شان و منزلت معلمی پاسداری کنم. از آنچه با پرهیزگاری و شرافت انسانی و اخلاق معلمی منافات داشته باشد، دوری گزینم. مدافع حق و عدالت و آزادی و آزادگی بوده و به قوانین و مقررات پای بند باشم. مصالح دانش آموزان و جامعه را بر منافع خود مقدم بدارم و با همگان صادقانه و صمیمانه رفتار کنم.

دانش‌آموزان را امانتهای الهی بدانم و حرمت و کرامت ایشان را پاس بدارم و رازدار و امین آنان باشم؛ زمینه رشد و شکوفایی فطرت الهی و استعدادهای نهفته و فضایل اخلاقی آنان را فراهم سازم. عشق به همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها، به ویژه عشق به راه امام(ره) و شهیدان و ارزشهای انقلاب اسلامی را در وجود آنان پرورش دهم. آنان را به خردورزی و تفکر، ایمان و عمل صالح، خلاقیت و پرسشگری برای زندگی سعادتمندانه، رهنمون شوم و شهروندانی امیدوار، پرتلاش و آینده نگر، قانون مدار ومسئولیت پذیر برای خدمت به مردم و میهن اسلامی تربیت کنم.

من این عهد و پیمان را با اتکا به شرف و وجدان خویش تعهد می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم در پیمودن این راه خطیر، بینش مرا افزون، اراده‌ام را راسخ و گام‌هایم را استوار گرداند..

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.