×

ثبت نام افراد فاقد دفترچه بیمه از اول اردیبهشت

ثبت نام افراد فاقد دفترچه بیمه از اول اردیبهشت

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان ضمن اعلام این خبر که مقدمات لازم برای بیمه شدن شش میلیون ایرانی فراهم شده است، گفت عملیات ثبت‌نام افراد فاقد دفترچه بیمه درمان از اول اردیبهشت ماه کلید می‌خورد

ثبت-نام-افراد-فاقد-دفترچه-بیمه-از-اول-اردیبهشت وکیل 

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان ضمن اعلام این خبر که مقدمات لازم برای بیمه شدن شش میلیون ایرانی فراهم شده است، گفت: عملیات ثبت‌نام افراد فاقد دفترچه بیمه درمان از اول اردیبهشت ماه کلید می‌خورد.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی، با بیان اینکه دولت تا سقف 800 میلیارد تومان را برای بیمه همگانی ایرانیان اختصاص داده است، اظهار کرد: در بند الف ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه، تکلیف شده است که پوشش همگانی و اجباری بیمه آحاد جامعه که فاقد دفترچه بیمه هستند، فراهم شود.

وی افزود: بر اساس قانون باید افرادی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، درآمدی ندارند، بیکارند و از توانایی پرداخت حداقلی حق بیمه و دریافت دفترچه برخوردار نیستند، صاحب دفترچه شوند و سازمان بیمه سلامت ایرانیان مکلف است نسبت به بیمه کردن همه افراد فاقد دفترچه بیمه اقدام کند.

رئیس سازمان بیمه سلامت ایرانیان با اشاره به اینکه افراد می‌توانند داوطلبانه برای دریافت دفترچه بیمه اقدام کنند، گفت: در غیر این صورت کنترل‌هایی اعمال شده که در مراحل بعدی انتخاب واحد در دانشگاه، ثبت‌نام در مدارس و مانند آن منوط به ارائه دفترچه بیمه باشد.

وی افزود: هدف‌گذاری ما در ابتدا پوشش پنج تا شش میلیون نفر است. البته آمارها در خصوص افراد فاقد دفترچه بیمه متفاوت است. برخی عنوان می‌کنند 22 درصد جمعیت شهری فاقد بیمه‌اند و برخی دیگر آمار شش تا هشت درصدی را اعلام می‌کنند. به هر حال محدودیت مالی در این خصوص وجود ندارد و اگر جمعیت افراد فاقد بیمه بیش از این تعداد بود، می‌توانیم آن‌ها را نیز بیمه کنیم.

محسنی بندپی در ادامه به اعلام آخرین اخبار از تعیین تعرفه‌های درمانی در سال 93 پرداخت و گفت: تعرفه‌های بخش دولتی مشخص و در جلسه شورای عالی بیمه تصویب شده است و اکنون برای تصویب نهایی در دستور کار هیئت وزیران قرار دارد.

رئیس سازمان بیمه سلامت افزود: مقدمات و جمع‌بندی اولیه برای تعیین تعرفه‌های بخش خصوصی نیز انجام شده است و بزودی نهایی می‌شود و در دستور کار شورای عالی بیمه که احتمالا اوایل اردیبهشت ماه تشکیل جلسه قرار می‌دهد، قرار خواهد گرفت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.