×

اجرای طرح ارزیابی میزان مهارت مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح

اجرای طرح ارزیابی میزان مهارت مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح از اجرای طرح بازرسی و ارزیابی میزان مهارت مدیران این سازمان خبر داد

اجرای-طرح-ارزیابی-میزان-مهارت-مدیران-سازمان-قضایی-نیروهای-مسلح

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح از اجرای طرح بازرسی و ارزیابی میزان مهارت مدیران این سازمان خبر داد.

 معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح از اجرای طرح بازرسی و ارزیابی میزان مهارت مدیران این سازمان خبر داد و گفت: سازمان مذکور بدون وجود یک سیستم مؤثر کنترل و بازرسی، در تحقق مأموریت‌های خود موفق نبوده و نمی‌تواند ازمنابع خود به درستی استفاده کند.
 
وی افزود: از جمله عناصر مهم در کنترل و بازرسی، بازرسی از مهارت مدیران یا به عبارتی، کنترل هایی است که توانمندی مدیران را در مراحل مختلف فعالیت ها بررسی می نماید.
 
صفری آشنایی مدیران با وظایف نظارتی و نحوه کنترل آن، دسته‌بندی موضوعات مهم تحت عنوان مهارت‌ها، پیشگیری از بروز خطا و جلوگیری ازتبدیل آن به بحران و تنظیم و به سامان رساندن امور در بخش‌های مورد نظر را از جمله دلایل اجرای بازرسی مهارتی برای مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح برشمرد.
 
معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح در جمع مدیران این سازمان گفت: ساماندهی و افزایش اثربخشی نظامات نظارت و بازرسی و کارآمد شدن بازرسی ها و استفاده از تکنیک های متنوع در کنترل فعالیت های بخش های پشتیبانی از تکالیف برنامه پنجم توسعه و از اهداف این بازرسی ها است.
 
صفری، بازرسی از حوزه ریاست سازمان‌ها را گامی در این جهت عنوان کرد و گفت: به دلیل تجمیع وظایف متعدد در این حوزه و بررسی زوایای مختلف آن، مهارت‌های این بخش به مهارت‌های عمومی و مهارت قضایی تفکیک شده است.
 
وی به شاخص‌های مهارت‌های عمومی مدیریت اشاره کرد و گفت: فعالیت ها و وظایفی شامل؛ آموزش، انضباط کارکنان، آگاه سازی، بازرسی خوداتکایی، ارزشیابی قضات، برگزاری مجامع و شوراهای استانی پیشگیری از وقوع جرم، میزان پیشرفت امور سامانه مدیریت پرونده های قضایی، به کارگیری فن آوری های روز، نظارت برامور اداری، ارتباطات مستقیم مدیران، تعاملات برون سازمانی و خلاقیت از جمله این شاخص ها می باشد.
 
صفری افزود: هرچند که برنامه ریزی کلان از طرف مرکز صورت می پذیرد ولی هر استان در محدوده ی خود باید برنامه ریزی کند تا ببیند در طی یک سال کاری چه اقدامات و نوآوری های می تواند از خود بروز دهد.
 
وی دقت و نظارت بر رسیدگی به پرونده‌های مهم را یکی از اصلی ترین شاخصی های مهارت قضایی روسای سازمان های قضایی نیروهای مسلح برشمرد و افزود: حیثیت و آبروی سازمان قضایی نیروهای مسلح در گروی رسیدگی متقن و دقیق به پرونده های مهم است که یک مدیر باید دقت و نظارت کافی را در این زمینه به عمل آورد.
 
معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح، ابلاغ آراء در چارچوب رویه جاری، عدم انباشت موجودی شعب، رسیدگی فوق العاده به پرونده‌های زندانی‌دار، اعمال سیاست حبس زدایی، تعیین تکلیف پرونده‌های مانده از قبل، تشکیل جلسات هفتگی و اتقان آراء دادگاه‌ها را از دیگر مهارت‌های قضایی روسای سازمان‌های قضایی عنوان کرد.
 
صفری در ادامه، به سنجش مهارت مدیران دادسرا اشاره کرد و گفت: دادستان نظامی استان با همراهی حوزه ریاست اصلی ترین وظیفه و ماموریت سازمان را که رسیدگی به جرایم خاص نظامی و انتظامی است، انجام می‌دهد.
 
وی شاخص‌های مهارت فنی مدیران دادسرا را چنین برشمرد: نظارت بر تحقیقات مقدماتی، نظارت بر پیشرفت پرونده‌ها، آموزش ضابطین، ارزیابی عملکرد قضات دادسرا، نظارت بر بهره‌برداری کاربران سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی، انجام بازرسی خوداتکایی، نظارت برشعب از حیث وضعیت تراکم پرونده‌ها، بازدید از زندان، نظارت بر امور دادسرا، نظارت بر آراء دادگاه‌ها، اتقان قرارهای نهایی، جلسات خارج از سازمان، ملاقات مردمی و خلاقیت.
 
صفری در ادامه، به بیان نقاط قوت و ضعف شایع در بازرسی‌ها در بخش‌های مهارت‌های عمومی و قضایی حوزه ریاست سازمان‌های قضایی و مهارت فنی دادستان‌های نظامی پرداخت و بالاترین امتیاز استان‌ها را در زمینه میزان مهارت 5/77 و پایین ترین امتیاز را 5/62 عنوان کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.