×

این دو گروه برای ثبت نام اینترنتی کارت هوشمند ملی اقدام کنند

این دو گروه برای ثبت نام اینترنتی کارت هوشمند ملی اقدام کنند

معاون اسناد و هویتی سازمان ثبت احوال از تجهیز تمامی استانهای کشور برای صدور کارت هوشمند ملی خبر داد و گفت تا اطلاع ثانوی برای صدور کارت هوشمند فراخوان عمومی صادر نمی شود

این-دو-گروه-برای-ثبت-نام-اینترنتی-کارت-هوشمند-ملی-اقدام-کنند وکیل 

معاون اسناد و هویتی سازمان ثبت احوال از تجهیز تمامی استانهای کشور برای صدور کارت هوشمند ملی خبر داد و گفت: تا اطلاع ثانوی برای صدور کارت هوشمند فراخوان عمومی صادر نمی شود.

به گزارش سیتنا، محسن کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تا پایان سال گذشته تعدادی از استانها از تجهیزات کافی برای صدرو کارت هوشمند ملی برخوردار نبودند، گفت: در سال 93 بر اساس تامین اعتبار صورت گرفته و همچنین مشارکت بخش خصوصی توانستیم تمامی دفاتر را برای صدور کارت هوشمند تجهیز کنیم و در این خصوص با مشکل و کمبودی مواجه نیستیم.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 94 باید تمامی ایرانیان کارت هوشمند ملی داشته باشند و تا آن زمان و فعلا فراخوان عمومی صادر نخواهد شد.

معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال در مورد اولویتهای صدور کارت هوشمند ملی نیز گفت: در مرحله اول فقط برای کارت اولی ها ( 15 ساله هایی که برای آنها کارت ملی صادر می شده است) و همچنین افرادی که قصد اصلاح اسناد هویتی خود را دارند، کارت هوشمند ملی صادر می شود و به جز این افراد فعلا کسی در اولویت قرار ندارد.

وی با اشاره به اینکه کارت های ملی فعلی تا سال 94 اعتبار دارند، تصریح کرد: هر فردی که مهلت کارت ملی آن به پایان رسیده نیازی به تمدید مجدد کارت ملی اش نیست و اعتبار آن خود به خود تا پایان سال 94 بر اساس مصوبه هیات وزیران تمدید شده است.

به گفته کرمی، عملیات صدور کارت هوشمند ملی حدود 15 روز به طول می انجامد که در ابتدا باید از طریق سامانه سازمان ثبت احوال نسبت به ثبت نام اولیه آن اقدام کنند و همچنین در دفاتر ثبت احوال و دفاتر خدمات دولت الکترونیک ثبت نام انجام می گیرد.

وی از مردم درخواست کرد که به جز این دو مورد ذکر شده برای صدور کارت هوشمند ملی مراجعه نکنند چون برای آنها کارت صادر نشده است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.