×

قاچاق کالا مهمترین مانع برای تولید ملی است

قاچاق کالا مهمترین مانع برای تولید ملی است

قاچاق کالا مهمترین مانع برای تولید ملی است

قاچاق-کالا-مهمترین-مانع-برای-تولید-ملی-است

معاون اول قوه قضاییه: قاچاق کالا مهمترین مانع برای تولید ملی است

معاون اول قوه قضاییه، مساله قاچاق کالا را مهمترین مانع برای تولید ملی بیان کرد و گفت: هر چه قاچاق کالا صورت گیرد، برخلاف حمایت از تولید ملی است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا،‌ سیدابراهیم رییسی در حاشیه جلسه کمیته اقتصادی قوه قضاییه بر اتخاذ ساز و کارهایی در دولت، نظام بانکی، ‌نظام پولی و مالی کشور و صادرات و واردات برای حمایت از تولید ملی تاکید کرد و افزود: قاچاق کالا اصلا نباید صرف کند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی البته پرونده های ارجاعی در خصوص قاچاق کالا را رسیدگی می کند، گفت: باید تمام سیاست های اقتصادی برای پیشگیری از قاچاق کالا باشد.

رئیسی با اشاره به اینکه در نقاط مرزی کشور ، بیشترین کار دادگاه ها رسیدگی به پرونده های قاچاق است، افزود: مساله قاچاق کالا با این کار حل نمی شود.

معاون اول قوه قضاییه گفت: حتما باید ساز و کارهای اقتصادی در خصوص این باشد که قاچاق برای قاچاقچی صرف نکند نه اینکه قاچاقی صورت گیرد و عده ای با آن مبارزه کنند.

رئیسی با بیان اینکه در خصوص گمرک و تعرفه ها و نظام پولی و مالی کشور نیز باید اینگونه باشد، افزود: باید تسهیلات در بانکها، به تولید داده شود.

وی با اشاره به مباحث جلسه امروز کمیته اقتصادی قوه قضاییه گفت: سازمان بازرسی نیز موظف شد، در خصوص تسهیلات نظام بانکی و هدایت آن به سمت تولید نظارت کند.

رئیسی که با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت‌گو می‌کرد، افزود: می توان برای تسهیلات، راههای مختلف قرار داد، اما اگر به سمت تولید برود، برای تولید ملی می تواند موثر باشد.

معاون اول قوه قضاییه ابراز امیدواری کرد، همه بخش های کشور به ویژه دولت، مجلس و دستگاه قضایی باید برای تحقق عملی شعار سال که حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی است، تلاش کنند و کارنامه درخشان خود را خدمت مقام معظم رهبری ارائه دهند.

 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.