×

جزئیات آزادی زندانیان مهریه با پرداخت 110 سکه

جزئیات آزادی زندانیان مهریه با پرداخت 110 سکه

جزئیات آزادی زندانیان مهریه با پرداخت 110 سکه

جزئیات-آزادی-زندانیان-مهریه-با-پرداخت-110-سکه

عضو کمیسیون قضائی مجلس گفت: در صورت تأیید لایحه حمایت از خانواده در شورای نگهبان زندانیان مهریه با پرداخت 110 سکه از مهریه، آزاد می‌شوند.

به گزارش مهر، نیره اخوان بی طرف افزود: متاسفانه این موضوع در رسانه ها به خوبی اطلاع رسانی نشد و مردان تصور کردند در صورت تعیین مهریه بالای 110 سکه طلا، دیگربرای عدم پرداخت آن زندانی نمی شوند. حال آنکه ما برای تعیین کنندگان مهریه هیچ محدودیت و تکلیفی را تعیین نکرده ایم و آنها می توانند هر میزان که به توافق رسیدند مهریه تعیین کنند.

وی افزود: در این لایحه برای مجری قانون تکلیف تعیین شده است . بر اساس این لایحه تا 110 سکه طلا از مهریه تعیین شده ضمانت اجرائی برای اعمال ماده دو نحوه اجرای محکومیتهای مالی را دارد. یعنی زوجه می تواند در صورت پرداخت نکردن مهریه تا این میزان با اعمال ماده دو، مرد را به زندان بیاندازد. اما اگر مرد 110 سکه از مهریه را پرداخت کرد دیگر زن نمی تواند او را به زندان بیاندازد. در این زمان اگر زوج دارایی داشته باشد از او گرفته می شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از محکومان مهریه به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان به سر می برند. این افراد بر اساس ماده 2 قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی زندانی شده اند که در صورت تائید این لایحه از سوی شورای نگهبان محکومان با پرداخت 110 سکه از مهریه آزاد شده و دیگر به زندان فرستاده نمی شوند.

بر اساس ماده دو قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی،هرکس محکوم به پرداخت مالی به دیگری شود چه به صورت استرداد عین یا قیمت یا مثل آن و یا ضرر و زیان ناشی از جرم یا دیه و آن را‌تأدیه نکند دادگاه او را ملزم به تأدیه کرده و چنانچه مالی از او در دسترس باشد آن را ضبط و به میزان محکومیت از مال ضبط شده استیفاء می کند و‌ در غیر این صورت بنا به تقاضای محکوم له ، ممتنع را در صورتی که معسر نباشد تا زمان تأدیه حبس خواهد کرد در حال حاضر محکومان مهریه در صورت نپرداختن مهریه بر اساس این قانون زندانی می شوند.

    

پست های مرتبط

نظرات (1)

  • محمد بهروزیه1391-04-01 پاسخ

    سلام از دیدن تصویرت و یاد خاطره ات خوشحال شدم کراواتت شادم کرد وقتی دیدم توموسسه ی بنزی مطمئن شدم که وضع مالی ات هم خیلی خوب شده خوشحال شدم حتما زیر ابی هم می ری دست ما رابگیر بدرود

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.