×

مکانیزه شدن ادارات اجرای ثبت سراسر کشور در 6 ماه نخست سال جاری

مکانیزه شدن ادارات اجرای ثبت سراسر کشور در 6 ماه نخست سال جاری

مکانیزه شدن ادارات اجرای ثبت سراسر کشور در 6 ماه نخست سال جاری

مکانیزه-شدن-ادارات-اجرای-ثبت-سراسر-کشور-در-6-ماه-نخست-سال-جاری وکیل 

 رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد:
مکانیزه شدن ادارات اجرای ثبت سراسر کشور در 6 ماه نخست سال جاری

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از مکانیزه شدن ادارات اجرای ثبت کشور ظرف شش ماه نخست سال 91 خبر داد.
به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد تویسرکانی در گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر ضرورت بررسی سیاست‌های این سازمان در سال 91 تاکید کرد و گفت: خوشبختانه سال 90 سال همراه با موفقیت‌های خوبی برای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود. سازمانی که شاید یکی از پرمراجعه‌ترین دستگاه‌های کشور است.

وی گفت: می‌توان گفت بعضی از اقدامات انجام گرفته نقطه عطفی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواهد بود. موضوع تبدیل اسناد سنتی به سیستم مدرن و عملی شدن کاداستر در کشور از این جمله است به طوری که در سال گذشته قریب 1/5 میلیون سند کاداستر صادر شد که تاثیر آن برای ایجاد نظم در جامعه در آینده مشخص خواهد شد.
تویسرکانی گفت: توسعه کاداستر کشور علیرغم نامهربانی‌ها و گرفتاری‌هایی که وجود داشت، صورت گرفت. تا سال 88، 420 هزار هکتار تحت پوشش کاداستر بود که این رقم در سال 89 به 1/5 میلیون هکتار رسید و خوشبختانه در سال 90 بیش از 20 میلیون هکتار وارد بانک جامع اطلاعات املاک شده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در سال گذشته اقدامات اجرایی برای رسیدگی به مراجعات در سطح عالی در 30 استان کشور انجام شد و با این کار قریب 200 هزار استعلام صورت گرفت که در حالت عادی این کار بسیار طول می‌کشید ولی از طریق الکترونیک این موضوع در مدت کوتاهی انجام شد.
وی ادامه داد: انشاءالله امسال با اجرایی شدن این امر در تهران شاهد کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت، دقت و رضایت‌مندی مردم خواهیم بود.
تویسرکانی با اشاره به مکانیزه شدن ادارات اجرای ثبت در کشور گفت: این امر ابتدا در استان اصفهان و سپس در تهران انجام شد و انشاءالله تا نیمه اول سال جاری ادارات اجرای ثبت در سراسرکشور مکانیزه خواهند شد تا دعواهای مربوط به سند رسمی که به دفاتر اسناد ارجاع می‌شود با دقت و سرعت انجام شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در حوزه ثبت شرکت‌ها نیز فعالیت خوبی شده، این امر باعث شد پیچیدگی‌های موجود از بین برود. یکی از فعالیت‌های دیگر سازمان ثبت، کاهش مراجعات به دلیل پلمپ دفاتر تجاری بود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.