×

خدمات بیمه تکمیلی محدود می شود

خدمات بیمه تکمیلی محدود می شود

بیماران دارای بیمه تکمیلی نمی‌توانند از خدمات جدید بیمارستانهای وزارت بهداشت و پرداخت‌ 10 درصدی بهره‌مند شوند، همچنین، بیمه کردن بر روی تخت بیمارستانها محقق شد و تقبل 90 درصد هزینه های درمانی نیز صورت پذیرفت

خدمات-بیمه-تکمیلی-محدود-می-شود وکیل 

بیماران دارای بیمه تکمیلی نمی‌توانند از خدمات جدید بیمارستانهای وزارت بهداشت و پرداخت‌ 10 درصدی بهره‌مند شوند، همچنین، بیمه کردن بر روی تخت بیمارستانها محقق شد و تقبل 90 درصد هزینه های درمانی نیز صورت پذیرفت.

 مهدی تهرانی دوست، با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت قرار است در جهت برقراری آرامش میان بیماران و کاهش هزینه‌های آنها باشد، اظهار داشت: بیماران در بیمارستان امیراعلم علاوه بر پرداخت 10 درصدی، هیچ کدام از هزینه‌هایی که خارج از تعهد بیمه‌ها بود، را پرداخت نمی‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: به هر حال این طرح یک سری از مشکلات اجرایی خواهد داشت که به مرور زمان خود را نشان می‌دهند و باید درصدد رفع آنها باشیم.

 وی بیان کرد: در این زمینه بیمارانی که قبلا بیمه نبوده اند، تمام آنها تا زمانی که روی تخت بیمارستان هستند، بیمه می‌شوند و هزینه‌هایشان زیر چتر طرح جدید خواهد رفت.

تهرانی دوست در زمینه رفع مشکلات دارویی داخل بیمارستان ها نیز گفت: برخی از داروها ممکن است در داروخانه بیمارستان وجود نداشته باشد ولی برای تهیه داروها طوری برنامه ریزی کرده ایم که بیمار نیازی به خروج از بیمارستان برای تهیه دارو نداشته باشد.

در ادامه توکلی، رئیس بیمارستان امیر اعلم با اشاره به اینکه تمام اعمال جراحی گرانقیمت تحت پوشش طرح تحول سلامت هستند، گفت: یعنی بیمار فقط 10 درصد هزینه‌های این جراحی‌ها را می پردازد. البته اعمال جراحی زیبایی مشمول این طرح نیست.

مراجعات بیماران به بیمارستان‌های وزارت بهداشت دو برابر شد

وی با اشاره به اینکه آمارها از 15 اردیبهشت تا به حال نشان می‌دهد مراجعات بیماران به بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت دو برابر شده است، خاطرنشان می کند: ما از تمام ظرفیت‌ها برای پذیرش آنها استفاده می‌کنیم. در حال حاضر تمام صورت حساب‌های این بیمارستان‌ها به یک سوم و یک چهارم تقلیل یافته است و در حال پرداخت مابه التفاوت به بیماران هستیم. نقایصی در سیستم خودکار بیمارستان‌ها تا قبل از اجرای طرح وجود داشت که تمام آنها مرتفع شده است.

به گفته توکلی در مورد سیستم ارجاع البته ممکن است هنوز مشکلاتی داشته باشیم. به هر ترتیب با اجرای طرح، دستورالعملی به تمام بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت ابلاغ شده است که هر بیمارستانی از خدمات بیمارستان‌های دیگر برای خدمات تشخیصی و آزمایشگاهی استفاده کند. ممکن است سیستم دانشگاهی قادر به ارائه برخی خدمات آزمایشگاهی تخصصی نباشد که در این زمینه بین سه دانشگاه شهید بهشتی، تهران و ایران جلسات ستادی برگزار شده است تا بتوانیم این خدمات را داخل مجموعه‌های دانشگاهی و سیستم دولتی ارائه دهیم.

وی افزود: حتی در صورت اجبار به انتقال بیمار به بخش خصوصی، بیمارستان طرف حساب با بخش خصوصی خواهد بود نه بیمار. تا قبل از این اگر بیمار از یک بیمارستان دولتی به بیمارستان دولتی دیگری ارجاع داده می‌شد، به عنوان یک بیمار سرپایی به حساب می‌آمد نه بستری. ضمن اینکه پرداخت 30 درصدی هزینه‌های سرپایی نیز به عهده بیمار بود. ولی در حال حاضر چنین بیمارانی، بیماران بستری تلقی شده و 90 هزینه‌ها با بیمه‌ها و بیمارستانی که بیمار را ارجاع داده، خواهد بود.

خدمات بیمه تکمیلی محدود شد

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: در مورد بیمارانی که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند باید این توضیح را داد که این افراد شامل خدمات جدید بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت و پرداخت‌های 10 درصدی نمی‌شوند. تنها در صورتی می‌توانند وارد طرح شوند که از بیمه تکمیلی استفاده نکنند.

منبع : فردا نیوز

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.