×

ناتوانی در گفت و گو منشاء نزاع و درگیری در جامعه

ناتوانی در گفت و گو منشاء نزاع و درگیری در جامعه

یک وکیل دادگستری، ناتوانی در گفت‌وگو در بین آحاد جامعه را منشاء نزاع و درگیری‌ها دانست و گفت در این راستا فرهنگ‌سازی ضروری است

ناتوانی-در-گفت-و-گو-منشاء-نزاع-و-درگیری-در-جامعه

یک وکیل دادگستری، ناتوانی در گفت‌وگو در بین آحاد جامعه را منشاء نزاع و درگیری‌ها دانست و گفت: در این راستا فرهنگ‌سازی ضروری است.

مهدی مهری  اظهار کرد: فراهم‌سازی بستر و زمینه گفت‌وگو در بین جامعه مهمترین و اساسی‌ترین راهکار کاهش جرائم بوده و اگر این مهم اتفاق بیفتد قطعا در کاهش جرائم و حجم پرنده‌های وارده به چرخه دادگستری بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها باید عموم مردم را به سوی حل اختلافات با گفت‌وگو سوق دهند نه با پرخاشگری و درگیری فیزیکی، افزود: بسیاری از پرونده‌ها می‌تواند با یک گفت‌وگوی ساده حل و فصل شود، اما به دلیل ضعیف بودن فرهنگ گفت‌وگو در بین آحاد جامعه به درگیری، نزاع، تشکیل پرونده و دعواهای کیفری و حقوقی تبدیل می‌شود.

این وکیل دادگستری ادامه داد: سوق‌دهی اشخاص به سوی مادی‌گرایی بسیار خطرناک بوده و اگر افراد در زندگی به معنویت توجه کنند قطعا جرائم امروزی که به دلیل مادی‌گرایی به وقوع می‌پیوندد کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

مهری، عدم آمادگی فرهنگی مردم برای روش زندگی جدید مانند آپارتمان‌نشینی را از دیگر زمینه‌های به وجود آمدن جرائم دانست و خاطرنشان کرد: محدود کرن افرادی که در جاهای باز و آزاد زندگی کرده‌اند در جای کوچک بسیار سخت بوده و همین خرده فرهنگ‌های مختلف باعث به وجود آمدن درگیری‌ها و تشکیل پرونده در محاکم قضایی می‌شود.

وی، خلاء فرهنگی را دلیل بسیاری از درگیری‌ها، نزاع‌ها و مسائل حاشیه‌ای در جامعه عنوان و تصریح کرد: همه چیز با کنترل پلیسی حل نمی‌شود، بلکه کنترل عرفی بسیار کارآمدتر و کارسازتر بوده و باید مناطق جرم‌خیر به صورت استراتژیک تحلیل شود و علت‌های آن برررسی و در راستای مقابله با آن برنامه دقیق و کارآمد پیاده شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.