×

کاریران ایرانی در سال 2014 در گوگل دنبال کدام کلمات مستهجن بوده اند؟

کاریران ایرانی در سال 2014 در گوگل دنبال کدام کلمات مستهجن بوده اند؟

امروزه برخی کاربری‌های اینترنتی در کشورمان علمی است، برخی فرهنگی و نیازی به پنهان کاری نیست که بخش قابل‌توجهی از کاربری‌ها نیز به مضامین غیراخلاقی و محتوای مستهجن مرتبط است دنیای بی‌حد و مرز اینترنت در هدایتی ناخواسته، کاربران کنجکاو ایرانی را به سوی تیغ دولبه‌ای سوق می‌دهد که اگر از آن درست استفاده نشود، دست مصرف‌کنندگانش را می‌برد

کاریران-ایرانی-در-سال-2014-در-گوگل-دنبال-کدام-کلمات-مستهجن-بوده-اند؟ وکیل 

امروزه برخی کاربری‌های اینترنتی در کشورمان علمی است، برخی فرهنگی و نیازی به پنهان کاری نیست که بخش قابل‌توجهی از کاربری‌ها نیز به مضامین غیراخلاقی و محتوای مستهجن مرتبط است. دنیای بی‌حد و مرز اینترنت در هدایتی ناخواسته، کاربران کنجکاو ایرانی را به سوی تیغ دولبه‌ای سوق می‌دهد که اگر از آن درست استفاده نشود، دست مصرف‌کنندگانش را می‌برد.

بر اساس آخـرین آمار «گوگل‌ترند» در سال 2014 میلادی، ایرانیان در فضای «محدودشده» اینترنت خود واژه‌های دانلود، ‌عکس، فیلم، دانلود آهنگ، ‌بازی، آهنگ، اندروید، دانلود آهنگ‌، Google و چت را بیشتر از سایر واژه‌ها جست‌و‌جو کرده‌اند. در کنار واژه‌های دیگری چون سبد کالا، ‌ثبت‌نام یارانه، شاهگوش، یارانه، سامانه سجاد، ‌هواشناسی و مدل مانتو که از نظر میزان جست‌و‌جو رشد فزاینده‌ای داشته‌اند، دو واژه مستهجن نیز به چشم می‌خورد.

از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون بیشترین واژه‌های جست‌و‌جو شده ایرانیان در محتوای تصویری فضای اینترنت نیز واژه‌های عکس، دختر، زن، لباس، ‌hot، ‌girl، زیبا، ‌فیلم‌ و عکس در کنار یک واژه مستهجن بوده است. همچنین در سال 2014 و در سایت فیلتر شده یوتیوب ایرانیان بیش از هر چیز واژه‌های girl، hot ، ایرانی، love، iran ، دختر، شاهگوش dance‌‌، girls، music، رقص و نیز شماری از واژه‌های مستهجن را بیشتر از سایر واژه‌ها جست و جو کرده‌اند که می‌توان محتوای کاربردی برخی از این واژه‌ها را به وضوح حدس زد. در این بین شماری از کاربران نیز از فیلترشکن استفاده می‌کنند و از این حیث از دید گوگل به عنوان کاربران خارج از ایران در نظر گرفته می‌شوند. این آمار، کلیتی شسته و رفته از نسبت جامعه ایران با اینترنت است. اینکه جامعه ما بیشتر از هر چیز در فضای اینترنت دنبال چه می‌گردد برای یک موضوع مهم جای بحث باقی می‌گذارد، «آیا جامعه آمادگی بازتر شدن فضای استفاده از اینترنت را دارد یا خیر؟»

روزنامه جوان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.