×

تفاهم نامه ای میان قوه قضائیه و سازمان بهزیستی برای پیشگیری به موقع طلاق

تفاهم نامه ای میان قوه قضائیه و سازمان بهزیستی برای پیشگیری به موقع طلاق

معاونت فرهنگی قوه قضائیه و سازمان بهزیستی تفاهم نامه ایجاد صلح و سازش میان زوجین و کاهش اختلافات خانوادگی را در 11 ماده و 3 تبصره منعقد کردند

تفاهم-نامه-ای-میان-قوه-قضائیه-و-سازمان-بهزیستی-برای-پیشگیری-به-موقع-طلاق وکیل 

 معاونت فرهنگی قوه قضائیه و سازمان بهزیستی تفاهم نامه ایجاد صلح و سازش میان زوجین و کاهش اختلافات خانوادگی را در 11 ماده و 3 تبصره منعقد کردند.

 این تفاهم نامه فی ما بین معاونت فرهنگی قوه قضائیه به نمایندگی دکتر محسن حاجی بابائیان امیری معاون فرهنگ عمومی قوه قضائیه و سازمان بهزیستی کشور به نمایندگی دکتر همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور منعقد شد.

در این مراسم، معاون فرهنگ عمومی قوه قضائیه گفت: این تفاهم نامه به منظور تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی با رویکرد ایجاد صلح و سازش بین زوجین و پیشگیری از طلاق بین معاونت فرهنگی قوه قضائیه و سازمان بهزیستی امضا می شود.

محسن حاجی بابائیان امیری گفت: این تفاهم نامه همچنین برای افزایش تعامل و همکاری در قالب ارائه خدمات تخصصی مشاوره در مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی، محاکم و دادگاه های خانواده موضوع بند 3 اصل 21 قانون اساسی و دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکانِ معاونت های فرهنگی دادگستری های سراسر کشور منعقد شده است.

تعهدات تفاهم نامه

بر اساس این تفاهم نامه سازمان بهزیستی متعهد شد به زوجین متقاضی طلاق خدمات تخصصی مشاوره ای و خدمات مددکاری اجتماعی ارائه کند .

تخصیص اعتبار یارانه مشاوره برای متقاضیان طلاق که جزو خانواده های نیازمند هستند و تدوین بسته ها و برگزاری دوره های آموزشی زندگی خانواده و ارائه خدمات مشاوره رایگان به زوجین در پنج سال نخست زندگی مشترک و اسکان موقت زنان ، دختران و کودکان آسیب دیده اجتماعی از دیگر تعهدات سازمان بهزیستی بر اساس این تفاهم نامه است .

معاونت فرهنگ عمومی قوه قضائیه هم بر اساس این تفاهم نامه متعهد شد متقاضیان طلاق را برای شرکت در دوره های آموزشی سازمان بهزیستی با هدف کاهش و پیشگیری از طلاق و یا عوارض آن معرفی کند.

حمایت های قانونی از مراکز مشاوره ، پیگیری تامین اعتبار یارانه مشاوره برای افراد معرفی شده از سوی قوه قضائیه و الزام قضات خانواده در بکارگیری نظرات تخصصی کارشناسان رسمی سازمان بهزیستی از دیگر تعهدات قوه قضائیه در این تفاهم نامه است .

همچنین مقرر شد اقدامات لازم برای تحقق راهکار قانونی برای الزام زوجین به پرداخت پانصدهزار ریال در دفترخانه ثبت ازدواج برای بهره گیری رایگان از خدمات مشاوره خانواده در پنج سال نخست زندگی مشترک صورت گیرد.

منبع : خبرآنلاین

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.