×

کشف اختلاس دو میلیارد تومانی یک کارمند دولت در اراک

کشف اختلاس دو میلیارد تومانی یک کارمند دولت در اراک

کشف اختلاس دو میلیارد تومانی یک کارمند دولت در اراک

کشف-اختلاس-دو-میلیارد-تومانی-یک-کارمند-دولت-در-اراک

سایت آفتاب:‌ با دستگیری یکی از کار‌شناسان ارشد امور مالیاتی استان مرکزی پرونده اختلاس دو میلیارد تومانی یک کارمند دولت که چک‌های واریزی مودیان مالیاتی را به نفع خود برداشت می‌کرد در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک گشوده شد این پرونده تا امروز 21/2/91بیش از 260 شاکی دارد.

احمدرضا احمدی بازپرس شعبه 7 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک که رسیدگی به پرونده اختلاس دو میلیارد تومانی در اداره کل امور مالیاتی استان را در دست رسیدگی دارد در رابطه با چگونگی کشف این فساد مالی به خبرنگار ایلنا گفت: در تاریخ هفتم فروردین ماه سال جاری با اعلام اداره کل مالیاتی مبنی بر جعلی بودن هشت فقره فیش مالیات و عوارض به مبلغ 146 میلیون ریال مرتبط با سه شرکت که این مبلغ را طی چند فقره چک به کار‌شناس وصول مالیات تحویل داده اما مبالغ چک آنان به حساب دارایی واریز نشده بود و ظن حراست این اداره کل به متهم "م – ی" که در بخش وصول مالیات مودیان اشتغال داشته، متهم جهت ادای توضیحات خوانده شد و با توجه به تناقض گویی‌ها، نامبرده دستگیر و تحت بازجوئی قرار گرفت.

بازپرس پرونده با اشاره به اینکه متهم پس از مواجهه با مدارک و ادله محکمه پسند بزه انتسابی را پذیرفت و به بخشی از برداشت‌های غیرقانونی خود اقرار کرد، افزود: متهم "م – ی" در اظهارات خود اقرار کرد که از یکسال گذشته افرادی که برای پرداخت عوارض به او مراجعه می‌کردند چک‌های آنان را دریافت کرده و به حساب شخصی خود واریز می‌کرده است.

احمدی ادامه داد: وی که کار‌شناس ارشد وصول عوارض مالیاتی اداره بوده از مودیان مالیاتی می‌خواسته تا چک‌ها را در وجه حامل صادر نمایند تا به راحتی مبالغ را وصول کرده و به حساب شخصی‌اش انتقال دهد.

احمدی افزود: متهم همچنین اقرار کرده که چک‌هایی که مودیان در وجه اداره کل امور مالیاتی صادر می‌کردند را به منزل برده و با جعل چک‌ها مبالغ را در چک‌های مجعول وارد و وصول می‌کرده است.

بازپرس شعبه 7 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک با اشاره به بررسی‌های به عمل آمده در خصوص این فساد مالی بزرگ در اداره مالیاتی استان مبلغ کل اختلاس شده را با توجه به اقاریر متهم 580 میلیون تومان چک‌های وصول شده از مودیان مالیاتی در حساب متهم و یک میلیارد و 200 میلیون تومان چک‌های مجعول آماده وصول کشف شده از منزل متهم اعلام کرد.

وی افزود: متهم از مبلغ 580 میلیون تومانی که شخصاً بصورت چک از مودیان وصول و در واقع برداشت و اختلاس کرده است حدود 150 میلیون تومان را در تاریخ 30 فروردین ماه سال جاری طبق صورت جلسه موجود در فیش‌های واریزی این اداره کل در زمان بازداشت به حساب اداره امور مالیاتی بازگردانده است و در اظهارات خود مدعی است که مبالغی نیز قبل از دستگیری به حساب اداره مالیاتی عودت داده است که مبالغ دقیق آن را در صورت صحت حراست اداره مالیاتی باید مشخص کند.

به گفته بازپرس پرونده در بازرسی از منزل متهم تعداد زیادی چک متعلق به مودیان مالیاتی به مبلغ حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان که متهم برای وصول کردن آن‌ها را جعل کرده بود کشف شد که اصل چک‌ها عیناً تحویل اداره مالیاتی شده است.

احمدی تصریح کرد: کلیه چک‌های وصول شده توسط متهم یا در وجه حامل بوده یا با جعل خودش از «در وجه اداره مالیاتی» به «وجه حامل» تبدیل و سپس وصول شده است که مبالغ این چک‌ها از حداقل 500 هزار ریال تا 30 میلیون ریال بوده است.

بازپرس پرونده تعداد شکات را که چک‌های تحویلی آنان به حساب دارایی واریز نشده تاکنون بیش از 260 نفر عنوان کرد و افزود: تحقیق از متهم برای کشف موارد احتمالی دیگر ادامه دارد.

وی با اشاره به اظهارات متهم در بازجوئی‌های به عمل آمده گفت: متهم در بازجوئی‌ها ادعا کرده که پس از واریز وجوه چک مودیان مالیاتی به حساب شخصی خودش سود حاصله از وجوه را صرف امور خیریه کرده و ضمن کمک به فقرا قصد داشته پول‌های برداشتی را کم کم به حساب دولت بازگرداند.

احمدی با اشاره به اینکه متهم هیچگونه سابقه کیفری نداشته گفت: متهم م – ی یکی از کار‌شناسان رسمی اداره امور مالیاتی در بخش وصول مالیات و متولد 1353 اهل و ساکن اراک است که مدت 5 سال است به استخدام این اداره درآمده است.

وی به تنهایی اقدام به برداشت و واریز چک‌های مودیان مالیاتی به حساب خود کرده و مدعی است که هیچ همدست و شریکی ندارد.

پیش از این دو اختلاس دیگر از بانک‌ها کشف شده که یکی از آن‌ها معروف‌ترین اختلاس سالهای اخیر است و دیگری مربوط به یکی از شعب بانکی در هرمزگان است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.