×

یک فوریت طرح الحاق دو تبصره به لایحه قانون تجارت تصویب شد، پاداش اعضای هیات مدیره شرکت ها محدود می شود

یک فوریت طرح الحاق دو تبصره به لایحه قانون تجارت تصویب شد، پاداش اعضای هیات مدیره شرکت ها محدود می شود

نمایندگان مردم در خانه ملت با یک فوریت طرح الحاق دو تبصره به ماده 241 لایحه قانونی اصلاح بخشی از قانون تجارت مصوب 1347 موافقت کردند

یک-فوریت-طرح-الحاق-دو-تبصره-به-لایحه-قانون-تجارت-تصویب-شد،-پاداش-اعضای-هیات-مدیره-شرکت-ها-محدود-می-شود وکیل 

نمایندگان مردم در خانه ملت با یک فوریت طرح الحاق دو تبصره به ماده 241 لایحه قانونی اصلاح بخشی از قانون تجارت مصوب 1347 موافقت کردند.

سایت حقوقی خوشیاران به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی دیروز (یکشنبه 18 خرداد) مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرح الحاق دو تبصره به ماده 241 لایحه قانونی اصلاح بخشی از قانون تجارت مصوب 1347 با 149 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

محمد سلیمانی در تشریح پیشنهاد خود در زمینه الحاق دو تبصره به لایحه قانونی اصلاح بخشی از قانون تجارت مصوب 1347 گفت: این پیشنهادات در رابطه با جلوگیری از پرداخت پاداش‌های کلان برخی شرکت‌ها به مدیران است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: باید توجه داشت در قانون تجارت اجازه توزیع پاداش به مدیران داده شده است. قانون تجارت در سال‌های 1304 تا 1311 مصوب شده و در سال 1347 اصلاحاتی بر روی آن انجام شده است و با توجه به این قانون 5 درصد از سود شرکت‌ها بین اعضای هیات مدیره تقسیم می‌شود که بر این اساس اعداد نجومی به دست می‌آید، بنابراین باید قانون اصلاح شود تا سود پرداختی به اعضای هیات مدیره محدود شود.

سلیمانی تصریح کرد: براساس تبصره الحاقی سود پرداختی به اعضای هیات مدیره شرکت‌هایی که مشمول قانون خدمات مدیریت کشوری می‌شوند، نباید بیش از یک‌سال پایه حقوق باشد و سقف پاداش مذکور باید کمتر از یکصد میلیون تومان شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یادآور شد: براساس تبصره الحاقی یک نفر نباید در بیش از یک شرکت عضو هیات مدیره باشد.

گفتنی است این طرح با امضای 154 نفر از نمایندگان مجلس به صحن علنی ارائه شده بود.

در همین رابطه:

نمی‌توان به لایحه‌ای که در حال بررسی در شورای نگهبان است الحاقیه داد

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.