×

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک دفاتر ازدواج و طلاق کشور به فناوری نوین مجهز می شوند

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک دفاتر ازدواج و طلاق کشور به فناوری نوین مجهز می شوند

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت هم اکنون بیشتر دفاتر اسناد رسمی از حالت سنتی خارج و فعالیت ها به صورت الکترونیکی است، و تجهیز دفاتر ازدواج و طلاق به فناوری نوین نیز در دستور کار قرار دارد

رییس-سازمان-ثبت-اسناد-و-املاک-دفاتر-ازدواج-و-طلاق-کشور-به-فناوری-نوین-مجهز-می-شوند

معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: هم اکنون بیشتر دفاتر اسناد رسمی از حالت سنتی خارج و فعالیت ها به صورت الکترونیکی است، و تجهیز دفاتر ازدواج و طلاق به فناوری نوین نیز در دستور کار قرار دارد.

ˈ احمد تویسرکانیˈ روز دوشنبه در دیدار با کارکنان دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق استان کردستان در سنندج افزود: انجام امور در دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق به صورت الکترونیکی، علاوه بر اینکه منجر به سرعت و دقت در کار می شود بسیاری از هزینه ها را نیز کاهش خواهد داد.

وی اظهار کرد: امروز با انجام اقدامات لازم بسیاری از دغدغه های سردفترداران همچون احزار هویت متعاملان، ممنوع المعامله ها و حذف کاغذ و اوراق بهادار رفع شده است.

به گفته وی، بسیاری از بازرسی ها که در گذشته به صورت حضوری از دفاتر اسناد رسمی انجام می شد بواسطه سامانه نوین حذف، و به صورت الکترونیکی درآمده است.

وی در ادامه نقش ثبت وقایع ازدواج و طلاق و اسناد رسمی در نظم اجتماعی را بسیار موثر عنوان کرد و گفت: اگر مرجعی برای ثبت این وقایع مهم وجود نداشت هرج و مرج جامعه را در بر می گرفت و آثار و برکات آن در جامعه عیان و مشهود بود.

تویسرکانی، با بیان اینکه ثبت معاملات و وقایع حیاتی در قرآن نیز توصیه شده افزود:از مزیت های ثبت وقایع و معاملات، جلوگیری از نزاع بویژه در جوامع پیچیده امروز است و این مساله کار سر دفترداران و مدیران دفاتر را سنگین تر می کند.

وی اظهار امیدواری کرد که کارکنان و سردفترداران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق با توجه به قوانین و مقررات و استفاده صحیح از منابع و امکانات بتوانند وظیفه خود را دقیق تر و سریع تر انجام دهند.

در این نشست سردفترداران به بیان مشکلات و دغدغه های خود از جمله حق بیمه، مالیات، مشکلات صنفی، هزینه بالای اجاره دفتر، قطعی مکرر سامانه و اختلاف در نحوه فعالیت دفاتر پرداختند و خواستار تعیین تکلیف اسناد خودرو و رسمیت دادن به آن و همچنین اختصاص تسهیلات کم بهره به دفاتر شدند.

احمد تویسرکانی معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفری یک روزه صبح دوشنبه وارد سنندج مرکز کردستان شد. ک/2 7348/533/640

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.