×

تشدید مقابله و برخورد با سارقان و مالخرها

تشدید مقابله و برخورد با سارقان و مالخرها

دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت از اعطای مرخصی، عفو، آزادی مشروط و اعمال تخفیف به محکومان جرم سرقت به جز در موارد استثنایی که محکوم حائز شرایط ویژه باشد، خودداری شود

تشدید-مقابله-و-برخورد-با-سارقان-و-مالخرها وکیل 

دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: از اعطای مرخصی، عفو، آزادی مشروط و اعمال تخفیف به محکومان جرم سرقت به جز در موارد استثنایی که محکوم حائز شرایط ویژه باشد، خودداری شود.

 فرهاد افشارنیا با اشاره به جلسه‌ای به منظور ارتقای امنیت اجتماعی شهروندان و تشدید مقابله و برخورد با سارقان و مالخرها، اظهار کرد: مقرر شد نیروی انتظامی با سرعت و دقت و جدیت، نسبت به کشف جرم سرقت و اجرای دستورات مقام قضایی و دستگیری متهمان اقدام کند.

دادستان اهواز ادامه داد: متهمانی که تحت این عنوان مورد تعقیب قرار می‌گیرند و تحویل مجتمع قضایی مبارزه با سرقت می شوند، چنانچه دلایل اتهامی کافی علیه آنان وجود داشته باشد، حتما بازداشت می‌شوند و از آزادی آنان تا رسیدگی کامل به پرونده، خودداری می‌شود.

وی افزود: در این نشست مقرر شد در تمامی مراحل رسیدگی، اعم از دادسرا، دادگاه های بدوی و تجدید نظر، شعب ویژه‌ای با تعیین قضات باتجربه در نظر گرفته شود تا بیش از پیش احکام قانونی قاطعی در خصوص این افراد صادر شود. همچنین دو شعبه جدید به مجموعه شعب دادسرای ویژه مبارزه با سرقت اضافه و بر تعداد قضات دادگاه‌های این مجتمع افزوده خواهد شد.

دادستان اهواز عنوان کرد: در پایان این نشست مقرر شد تا به منظور تقویت روحیه و انگیزه نیروی انتظامی و قضاتی که مامور رسیدگی به جرم سرقت هستند، حمایت‌های مادی و معنوی کافی از آنان صورت گیرد.

وی اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این راهکارها، از آمار وقوع جرایم کاسته شود و تعداد کشفیات افزایش یابد و بیش از پیش شاهد ایجاد امنیت در سطح جامعه و رضایتمندی مردم شریف استان باشیم.

افشارنیا به سارقان و مرتکبین جرائم خشن و باندی هشدار داد و از مردم خواست تا ضمن رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای پلیس و نیروی انتظامی چنانچه تصویر، عکس یا اطلاعاتی از وقوع جرم یا مجرمان، محل فعالیت باندهای سرقت یا محل اختفا و خرید و فروش اموال مسروقه دارند، با شماره تلفن 06114438362 تماس بگیرند یا گزارش خود را بدون ذکر نام و نشانی، به دفتر سرپرست مجتمع مبارزه با سرقت شهرستان اهواز تحویل دهند.

وی ادامه داد: توصیه می شود مردم اموال خود را بیشتر مورد حفاظت قرار دهند و از نگه داشتن اشیاء قیمتی خود در منزل و بیرون از گاوصندوق خودداری کنند و برای پیشگیری از ضرر و زیان احتمالی، آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها تحویل دهند.

دادستان اهواز با تاکید بر تجهیز منازل به سیستم‌های روز، از جمله دوربین های مداربسته و دزدگیر، گفت: شهروندان باید مشخصات اموال خود مانند سریال گوشی تلفن همراه و ابزارهای الکترونیکی را حفظ کنند و از خرید و فروش گوشی ها و وسایل دست دوم بدون فاکتور خودداری کنند.

وی هشدار داد: ترک منزل بدون اطلاع نگهبان و کلانتری محله و همسایه های معتمد، تردد افراد در کوچه های خلوت در ساعات پایانی شب و میانی روز، بستن زیورآلات به کودکان و رها کردن آنان در کوچه ها، از مواردی است که زمینه ارتکاب جرم برای سارقان را فراهم می سازد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.