×

یک نماینده مجلس جامعه وکلا باید با دستگاه قضایی هم زبان شود

یک نماینده مجلس جامعه وکلا باید با دستگاه قضایی هم زبان شود

یک نماینده مجلس تاکید کرد که با گارد گرفتن در برابر قوه قضاییه مشکلی حل نمی‌شود و باید وکلا با دستگاه قضایی هم‌زبان شوند

یک-نماینده-مجلس-جامعه-وکلا-باید-با-دستگاه-قضایی-هم-زبان-شود وکیل 

یک نماینده مجلس تاکید کرد که با گارد گرفتن در برابر قوه قضاییه مشکلی حل نمی‌شود و باید وکلا با دستگاه قضایی هم‌زبان شوند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی در همایش نقد و بررسی پیش‌نویس لایحه جامع وکالت اظهار کرد: نظام حقوقی ما بعد از انقلاب اساسی تغییرات اساسی کرده است.

وی یادآور شد: در مجلس پنجم قانونی تحت عنوان قانون نحوه انتخاب وکیل مطرح و عنوان شد که وکیل دادگستری باید دارای شرایطی باشد که شورای نگهبان از آن ایراد گرفت و گفت نیازی به پروانه وکالت نیست ولی ما عنوان کردیم که باید از سوی کانون وکلا، به اشخاص حائز شرایط پروانه وکالت اعطا شود.

قربانی تاکید کرد که با گارد گرفتن در برابر قوه قضاییه مشکلی حل نمی‌شود و باید وکلا و جامعه وکالت با دستگاه قضایی هم‌زبان شوند.

وی افزود: باید شما وکلا بررسی کنید که قوه قضاییه چه دغدغه‌ای نسبت به شما دارد که آن را عملی نمی‌کنید. خودتان داوطلبانه این نظارت را اعمال کنید. باید بفهمید که نگرانی دستگاه قضایی در مورد جامعه وکالت چیست و بدانید که دستگاه قضایی دنبال سطح ارتقای وکلای دادگستری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: من در مجلس ششم مدعی طرح اعاده حیثیت شدم ولی این طرح رای نیاورد بنابراین بعضی اوقات حرف‌هایی زده می‌شود که واقعیت آن با ظاهرش متفاوت است.

در ادامه عیسی امینی با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام قربانی گفت: آنچه که حق کانون وکلاست، حق دفاع است و ما به هیچ وجه دغدغه نظام نیستیم.

وی افزود: آنچه که در این همایش دنبال می‌کنیم، وجود اساتیدی است که در آن حضور دارند و تفسیرهای این اساتید می‌تواند آثار خوبی برای کمک به نظام در رابطه با جامعه وکالت فراهم کند. ما می‌خواهیم وکیل دادگستری حق دفاع داشته باشد.

امینی اظهار کرد: آنچه که از نظارت گفته شده، در تمامی تصمیمات هیات مدیره و تا احکام دادگاه‌های ما وجود دارد ولی ما می‌خواهیم این نهاد مدنی تبدیل به نهاد دولتی نشود، زیرا وکلای دادگستری در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی توانسته‌اند موجب اعتلای نظام شوند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.