×

ضرورت توسعه اشتراکات قضایی در سایه قانون اساسی

ضرورت توسعه اشتراکات قضایی در سایه قانون اساسی

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت ما نیاز داریم زبان مشترکی در سایه اصول قانون اساسی پیدا کنیم و فارغ از نگاه‌های قبیله‌ای و صنفی، به سراغ حل مشکلات برویم

ضرورت-توسعه-اشتراکات-قضایی-در-سایه-قانون-اساسی

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: ما نیاز داریم زبان مشترکی در سایه اصول قانون اساسی پیدا کنیم و فارغ از نگاه‌های قبیله‌ای و صنفی، به سراغ حل مشکلات برویم.

 "نجات‌الله ابراهیمیان" در همایش نقد و بررسی پیش نویس لایحه جامع وکالت اظهارداشت: به اعتقاد بنده منافاتی بین نقش داشتن دستگاه قضا در برخی امور همانند صدور گواهی و حفظ استقلال وکلا وجود ندارد.
 
ابراهیمیان تصریح کرد: نباید راه‌های پرهزینه برای کارهایی انتخاب شود که براحتی می‌توان آن را انجام داد، باید راه‌حل‌هایی پیدا کرد، تا برخی از نظرات دستگاه قضا در امر وکالت که بی‌جا هم نیست، تامین شود.
 
عضو حقوقدان شورای نگهبان اضافه کرد: اگر یک زبان مشترک پیدا کنیم هزینه بی‌جهت تحمیل نمی‌شود و با برخی اصلاحات جزیی در مقررات فعلی می‌توانیم به هدف برسیم.
 
ابراهیمیان ادامه داد: بخشی از استقلال در اثر حریمی ایجاد می‌شود که حرفه قضاوت و وکالت آن را برای خود ایجاد می‌کند، قضات ما این حریم را ایجاد کرده‌اند اما این فضا باید در مورد وکلا هم وجود داشته باشد، اگر کانون وکلا از ابزار تقسیم عرضه و تقاضای خدمات به خوبی استفاده می‌کرد جریان مرکز مشاوران به وجود نمی‌آمد.
 
عضو حقوقدان شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم زبان مشترکی در سایه اصول قانون اساسی پیدا کنیم و فارغ از نگاه‌های قبیله‌ای و صنفی، به سراغ حل مشکلات برویم.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.