×

بیکاران متقاضی کار با اولویت های بودجه ای تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند

بیکاران متقاضی کار با اولویت های بودجه ای تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند

نمایندگان مجلس، دولت را مکلف کردند بیکاران متقاضی کار را با اولویت‌های بودجه‌ای تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دهد

بیکاران-متقاضی-کار-با-اولویت-های-بودجه-ای-تحت-پوشش-بیمه-بیکاری-قرار-می-گیرند

نمایندگان مجلس، دولت را مکلف کردند بیکاران متقاضی کار را با اولویت‌های بودجه‌ای تحت پوشش بیمه بیکاری ( مقالات مرتبط با بیمه بیکاری - سوالات مرتبط با بیمه بیکاری ) قرار دهد.

مجلس شرایط دریافت بیمه بیکاری را مشخص کرد - آنچه درباره بیمه بیکاری و اختیاری باید بدانیم - ملاک محاسبه و پرداخت بیمه بیکاری جمع کل دریافتی بیمه شده به ماخذ آن حق بیمه دریافت شده در آخرین 90 روز قبل از شروع بیکاری تقسیم بر روزهای کار است - بازخریدی کارگر از موجبات برقراری مقرری بیمه بیکاری است 

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح دیروز (یکشنبه1/4/93) خانه ملت، طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار اعاده شده از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار داده و با اصلاحاتی به منظور تامین نظر آن شورا به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان، ماده 2 طرح بیمه بیکاری حذف شد.

در ماده 2 آمده بود: بیکار مشمول بیمه بیکاری بیمه‌شده‌ای است که رابطه کاری وی با کارفرما بدون میل و اراده او قطع شده و خود، متقاضی کار است.

شرایط برخورداری از بیمه بیکاری اصلاح شد - قانون بیمه بیکاری 

همچنین وکلای ملت در ماده 32 طرح مذکور نیز مقرر کردند منابع مورد نیاز اجرای این قانون با پیش‌بینی در قوانین بودجه از محل 50 درصد درآمدهای موضوع ماده 7 قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب 15 دی‌ماه 1388 تامین می‌شود. همچنین 90 درصد درآمد حاصل از دریافت خسارات و جریمه‌های ناشی از اشتغال اتباع خارجی بدون مجوز و کودکان و نوجوانان کمتر از 15 سال و کمک‌های مردمی و سازمان‌های حمایتی داخلی و خارجی مانند بانک جهانی برای این منظور اختصاص می‌یابد.

در تبصره این ماده، دولت مکلف شد ترتیبی اتخاذ کند که در سال 1393 به تناسب مانع پیش‌بینی شده، بیکاران متقاضی کار در کشور طبق اولویت‌های زیر از بالاترین امتیاز تحت پوشش قرار گیرند و به تدریج در صورت پیش‌بینی در قوانین بودجه سال‌های آینده با اجرای مقررات این قانون به همه افراد واجد شرایط تعمیم یابد. پرداخت کمک‌هزینه بیکاری با در نظر گرفتن اولویت‌های ذکر شده در این قانون آغاز می‌شود و سپس به سایر بیکاران متقاضی کار تسری می‌یابد.

بیکاران متقاضی کار با اولویت های بودجه ای تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند - چه کسانی بیمه بیکاری می گیرند؟

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین طرح اصلاح مواد یک، 6 و 7 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی اعاده شده از شورای نگهبان را نیز مورد بحث و بررسی قرار داده و به منظور تامین نظر آن شورا با اصلاحات جزئی، به تصویب رساندند.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.