×

از سال 91 به بعد میزان سرقت های خرد افزایش قابل ملاحظه ای داشته

از سال 91 به بعد میزان سرقت های خرد افزایش قابل ملاحظه ای داشته

وزیر دادگستری با اشاره به حجم بالای پرونده‌های قضایی در کشور گفت برخورد کافی و مناسب با جرائم ارتکابی در کاهش حجم پرونده‌های قضایی بسیار موثر است

از-سال-91-به-بعد-میزان-سرقت-های-خرد-افزایش-قابل-ملاحظه-ای-داشته وکیل 

وزیر دادگستری با اشاره به حجم بالای پرونده‌های قضایی در کشور گفت: برخورد کافی و مناسب با جرائم ارتکابی در کاهش حجم پرونده‌های قضایی بسیار موثر است.

آیا می دانید سرقت چیست و مسائل قضایی مربوط به آن به چه نحو است ؟ - قرار بازداشت موقت ( به خاطر سرقت های متعدد ) - سرقت مسلحانه ، محاربه است - وجوه افتراق جرائم کلاهبرداری سرقت تعزیری در خقوق کیفری -  تحویل مال مسروقه به مالک آن موجب سقوط حد سرقت است 

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمی روزدوشنبه در حاشیه آئین ادای احترام مسوولان دستگاه قضا به مقام امام راحل در گفت وگو با ایرنا، با اشاره به تشکیل میانگین سالانه 10 میلیون پرونده در مجموعه دادگستری و شوراهای حل اختلاف، اظهار داشت: این حجم پرونده تشکیل شده در محاکم قضایی بیش از استاندار علمی و میزان جمعیت کشور است.

وی با بیان اینکه، آمار پرونده‌های قضایی متشکله در چند سال اخیر ثابت باقی مانده و به طور محسوسی افزایش یا کاهش نداشته است، افزود: البته آمار 10 میلیونی به عنوان عدد پایه میزان تخلفات باقی مانده از سال‌های قبل غیر منطقی است.

 تفاوت عناصر جرم سرقت و اختلاس - جرم سرقت در قانون جدید - تشریفات استرداد مال دزدیده شده - کلیت قانون در رد مال مسروقه 

پورمحمدی، بیشترین حجم پرونده‌های تشکیل شده در محاکم قضایی را همچنان مربوط به مواد مخدر برشمرد و گفت: سرقت و دعواهای محلی در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

به گفته وزیر دادگستری، میزان سرقت های خرد از سال 91 تا 93 افزایش قابل ملاحظه‌ای در جامعه داشته است.

وی در ادامه، برخورد کافی و مناسب با جرائم ارتکابی را در کاهش پرونده‌های قضایی بسیار موثر دانست و ضمن تاکید همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های حاکمیتی به منظور کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه اظهار داشت: با ارائه راهکارهای علمی و تعامل در کنار دستگاه قضا بایستی تلاش کنیم تا این حجم پرونده و شکایات در جامعه کمتر شود.

مجازات قانونی خرید و فروش اموال مسروقه - جزوه بررسی جرم سرقت  

رییس قوه قضاییه و مسوولان عالی قضایی صبح امروز دوشنبه در سومین روز از هفته قوه قضاییه با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی ضمن ادای احترام با آرمان‌های امام خمینی (ره)تجدید میثاق کردند.

منبع : خبرآنلاین

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.