×

تاکید یک مقام قضایی بر تناسب جرم و مجازات

تاکید یک مقام قضایی بر تناسب جرم و مجازات

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری از سیاست‌های قوه قضاییه است، اظهار کرد نسبت به افرادی که در زندان هستند و مستحق ارفاقند باید اهتمام لازم را داشت و مددکارانه به کمکشان شتافت

تاکید-یک-مقام-قضایی-بر-تناسب-جرم-و-مجازات

رییس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری از سیاست‌های قوه قضاییه است، اظهار کرد: نسبت به افرادی که در زندان هستند و مستحق ارفاقند باید اهتمام لازم را داشت و مددکارانه به کمکشان شتافت.

پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی - راه کارهای پیشگیری از وقوع جرم - نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم - نقشه برداری جرم - توصیف جرم -  اصل قانونی بودن جرم و مجازات - فرهنگ سازی و نظارت دو رکن اساسی در پیشگیری از وقوع جرم است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری در بازدید از زندان مرکزی بندرعباس، مشکلات زندان را مورد ارزیابی قرار داد و نسبت به کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان کرد: نسبت به تعیین مجازات زندان باید دقت بیشتری شود و مجازات، متناسب با جرم ( مقالات مرتبط با جرم - سوالات مرتبط با جرم ) ارتکابی باشد.

اکبری تصریح کرد: از همان ابتدا و در صدور آرا باید جمعیت کیفری کنترل و مواردی که نیاز به زندانی شدن افراد نیست از ورود آنان به زندان جلوگیری شود.

مبنای جرم انگاری - آیا می دانید شروع به جرم چیست ؟ - جرم و عناصر تشکیل دهنده آن در حقوق موضوعه - گذشت شاکی در مورد جنبه خصوصی جرم - جرم شناسی 

وی ادامه داد: با زندانی شدن افراد، کانون خانواده از هم پاشیده می شود، نیروی مولد جامعه به هدر می رود، آسیب های فراوانی آنان را تهدید می کند و بار سنگین مالی زیادی بر دوش دولت گذاشته می‌شود.

اکبری عنوان کرد: ضمن صدور هوشمندانه آرا، باید با بهره گیری از تسهیلات نوین حقوقی و قضایی به کمک این خانواده ها شتافت.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه بر برخورد جدی با جرائم خاص تاکید کرد و گفت: در برخورد با جرائمی که باعث از بین رفتن هنجارها و سلامت اجتماعی می شود نیز نباید با اغماض رفتار کرد و اعمال مجازات حبس برای چنین افرادی لازم و ازادی آنان خیانت به جامعه است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.