×

وکلای جوان فکر نکنند با عضویت در کانون وکلا میتوانند زندگی قابل قبولی داشته باشند

وکلای جوان فکر نکنند با عضویت در کانون وکلا میتوانند زندگی قابل قبولی داشته باشند

«علی نجفی توانا» در نشست خبری که به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی و با حضور «بهمن کشاورز» رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) و «سیدمحمد علیزاده طباطایی» عضو کانون وکلای دادگستری مرکز و تعدادی از وکلای دادگستری برگزار شد، گفت قبل از انقلاب برای پذیرش وکیل، امتحان ورودی برگزار نمی شد، زیرا بین شغل قضا و وکالت تناسب کمیتی وجود داشت

وکلای-جوان-فکر-نکنند-با-عضویت-در-کانون-وکلا-میتوانند-زندگی-قابل-قبولی-داشته-باشند

«علی نجفی توانا» در نشست خبری که به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی و با حضور «بهمن کشاورز» رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) و «سیدمحمد علیزاده طباطایی» عضو کانون وکلای دادگستری مرکز و تعدادی از وکلای دادگستری برگزار شد، گفت: قبل از انقلاب برای پذیرش وکیل، امتحان ورودی برگزار نمی شد، زیرا بین شغل قضا و وکالت تناسب کمیتی وجود داشت.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ - میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

وی ادامه داد: بعد از انقلاب بویژه در بخش آموزش با سردرگمی مواجه شدیم و زمینه ای فراهم شد تا جوانان بدون توجه به آینده شغلی و نیاز کشور در دانشکده های مختلف در حجم وسیعی، در قالب دانشجو پذیرش شوند که اکنون در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

نجفی توانا با بیان اینکه تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد بیش از کارشناسی است، افزود: این در حالیست که جامعه نتوانسته این افراد را جذب کند، تحصیل کرده ها بیکار، بیشتر از کم سوادهای بیکار هستند، در رشته وکالت نیز یک نوع سردرگمی وجود دارد.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: کمیسیون ظرفیت پذیرش وکلا به لحاظ نیازسنجی، تعداد کارآموزان وکالت را تعیین می کند، وقتی فارغ التحصیلان زیاد شود، جذب آنها نیز مشکل می شود، زیرا بیش از یکهزار نفر کارآموز وکالت ( مقالات مرتبط با وکالت - سوالات مرتبط با وکالت )  نیاز داریم تا در جایی مشغول شوند.

خواسته الزام به استرداد پروانه های وکالت - آئین نامه صدور جواز وکالت اتفاقی ( موقت )

نجفی توانا با اشاره به تصویب قانون اجباری کردن وکالت در قالب اصلاحیه و لایحه جدید با تلاش هیات کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: باید موادی به این قانون گنجانده شود تا برای وکلای کنونی کار ایجاد کنیم، زیرا فقدان تناسب بین قضا و دفاع سبب شده تا حجم پرونده ها بسیار باشد.

وی با اشاره به وجود هجمه های فراوان به سمت کانون وکلا گفت: اگر این مساله آسیب شناسی نشود، نیاز کانون وکلا تامین نخواهد شد، اگر پزشکی داروی نامناسبی تجویز کند، می توان آن را اصلاح کرد اما اگر در کار وکالت، وکیل بیسواد و آموزش ندیده باشد و مدیریت لازم بر او اعمال نشده باشد، و در مراجع قضایی احکام صادر کند، دیگر نمی توان کاری کرد براین اساس باید بین نیازها، تحکیم قانون و وجود کمیسیون برای تعیین میزان و کمیت قضا و دفاع، تناسب لازم ایجاد شود.

وی تاکید کرد: باید قوای سه گانه راه حلی برای برون رفت رشته وکالت و سایر رشته ها فراهم کنند تا جوانان در بخش های دولتی جذب شوند و از سوی دیگر وکلای جوان فکر نکنند با عضویت در کانون وکلا می توانند زندگی قابل قبولی داشته باشند، زیرا اکنون در آمد خیلی از وکلا از خط فقر پایین تر است، براین اساس باید منطقی و آتیه اندیش بود.

نجفی توانا سپس به هجمه به وکلا اشاره کرد و گفت: وکلا، بچه های انقلاب هستند و این همه هجمه به وکلا و توهین به آنها نباید انجام شود.

مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز 

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: وکلا باید استقلال داشته باشند، در مقام قضا، باید فکری باز داشت و این مساله را رسانه ها باید منتقل کنند.

نجفی توانا افزود: وکلا هزینه ای برای نظام تحمیل نمی کنند و در خدمت قوای سه گانه هستند، در این شرایط، قرار گرفتن کانون وکلا در زیر مجموعه قوه قضاییه سبب می شود تا استقلال کانون وکلا از بین برود و اگر این اتفاق بیافتد دیگر نمی توان آنگونه باید از حقوق مردم دفاع کرد، چنانکه خبرنگاران نیز در مواقعی نیاز به دفاع دارند، به همین دلیل وکلا باید استقلال داشته باشند و تعامل بین رسانه و وکلا دو طرفه باشد تا وکالت را به مردم بشناسانند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.