×

لایحه حمایت از حقوق کوکان و نوجوانان بار مالی سنگینی دارد

لایحه حمایت از حقوق کوکان و نوجوانان بار مالی سنگینی دارد

نایب اول کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در رابطه با لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت این حرکات اینچنینی چون موضوع فرابخشی است و نیاز به عزم ملی دارد، بار مالی سنگینی را متحمل می‌شود

لایحه-حمایت-از-حقوق-کوکان-و-نوجوانان-بار-مالی-سنگینی-دارد

نایب اول کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در رابطه با لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: این حرکات اینچنینی چون موضوع فرابخشی است و نیاز به عزم ملی دارد، بار مالی سنگینی را متحمل می‌شود.

دولت هر چه سریع تر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را ارائه دهد - لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مشکلات را کاهش می دهد - آخرین وضعیت لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجونان - تصویب 14 ماده از لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیته حقوق خصوصی کمیسیون قضایی مجلس 

حمیدرضا طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری آخرین جلسه درباره تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان که در روز دوشنبه هفته گذشته برگزار شد، گفت: بر اساس پیش‌نویسی که در کمیته حقوق خصوصی تهیه شده است در تصویب 12 ماده پیشرفت کردیم.

وی افزود: همچنین در زمینه وظایفی که به دستگاه‌ها داده می‌شود وظایف 2 دستگاه را بررسی کردیم. ماموریت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخشی از وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی بررسی شد.

برخی از مفاد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بنیاد خانواده را تهدید می کند - قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست ابلاغ شد + متن قانون 

طباطبایی به تصویب 14 ماده از این لایحه اشاره کرد و اظهار داشت: در آخرین جلسه دو بند از آن 14 ماده به دلیل مبهم بودن دوباره بازبینی شد. آن دو بند در مورد وظایف و ماموریت‌های سازمان زندان‌ها بود و تحصیل دانش‌آموزانی که در کانون اصلاح و تربیت وجود دارند. به دلیل ابهام در آنها دوباره دعوت کردیم از کارشناسان آموزش و پرورش و سازمان زندان‌ها تا آنها را بازبینی کنیم.

نایب اول کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: هدف این لایحه این است که به طور کامل از حقوق کودکان و نوجوانان دفاع کند همانطور که در هر مصوبه‌ای سعی می شود بهترین نسخه بیرون داده شود.

نوآوری های لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان 

وی به بار مالی سنگینی این طرح اشاره کرد و بیان داشت: این لایحه یک موضوع فرا بخشی است و مربوط به یک دستگاه خاص نیست. این موضوعات عزم ملی می خواهد.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.