×

مجازات انتشار جزئیات مطالب دادگاه های غیرعلنی در قانون

مجازات انتشار جزئیات مطالب دادگاه های غیرعلنی در قانون

یک حقوقدان گفت به منظور رعایت نظم عمومی و برخی مصالح، بحث غیر علنی برگزار شدن دادگاه‌ها در قانون پیش‌بینی شده است و افشاکننده مطالب این نوع دادگاه‌ها مطابق قانون مجازات اسلامی به مجازات شنود غیرقانونی محکوم می‌شوند

مجازات-انتشار-جزئیات-مطالب-دادگاه-های-غیرعلنی-در-قانون

یک حقوقدان گفت: به منظور رعایت نظم عمومی و برخی مصالح، بحث غیر علنی برگزار شدن دادگاه‌ها در قانون پیش‌بینی شده است و افشاکننده مطالب این نوع دادگاه‌ها مطابق قانون مجازات اسلامی به مجازات شنود غیرقانونی محکوم می‌شوند.

چه زمانی دادگاه غیرعلنی برگزار می شود ؟ - برگزاری قانونی بودن برگزاری علنی دادگاه ها - بایدها و نبایدهای  برگزاری علنی دادگاه - اصل بر علنی بودن دادگاه هاست - ضوابط علنی کردن دادرسی 

"فرهاد شهبازوار"  با اشاره به مجازات انتشار جزئیات دادگاه‌های غیرعلنی در قانون اظهارداشت: انتشار مطالب و جزئیات احکام در دادگاه‌های غیر علنی، اقدامی غیر قانونی و غیر شرعی بوده و چنانچه اشخاص حقیقی و حقوقی به این امر اقدام کنند به جرم مفتری تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: تشخیص علنی یا غیر علنی برگزار شدن دادگاه با قاضی است و هر گونه افشای اطلاعات در صورت ارائه مدارک و مستندات به دادگاه قابلیت پیگیری دارد.

شهبازوار تصریح کرد: به منظور رعایت نظم عمومی و برخی مصالح، بحث غیر علنی برگزار شدن دادگاه‌ها در قانون پیش‌بینی شده است و افشا کننده مطالب این نوع دادگاه‌ها مطابق قانون مجازات اسلامی به مجازات شنود غیرقانونی محکوم می‌شوند.

انتشار جزئیات دادگاه غیرعلنی تحت عنون مجرمانه افتراء پیگیری می شود - ضرورت برگزاری دادگاه های غیر علنی در قانون 

این حقوقدان در پایان با بیان اینکه جلسات دادگاه مهدی هاشمی غیر علنی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد علنی برگزار شدن برخی دادگاه‌ها که محوریت آنها پرنده‌های خاص است، موجب افزایش اعتماد درونی افراد جامعه به دستگاه قضا می‌شود و مردم به صورت ملموس و عینی در می‌یابند که دستگاه قضا بدون هیچ گونه اغماض به پرونده‌های قضایی رسیدگی می‌کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.