×

قضات نمیتوانند نقشی در کاهش آمار طلاق در کشور داشته باشند

قضات نمیتوانند نقشی در کاهش آمار طلاق در کشور داشته باشند

یک قاضی بازنشسته گفت متأسفانه قضات نمی‌توانند نقشی برای کاهش آمار طلاق در کشور داشته باشند چرا که وقتی زن و شوهری پای‌شان به دادگاه باز می‌شود، دیگر همه پل‌های پشت سرشان را خراب کرده‌اند

قضات-نمیتوانند-نقشی-در-کاهش-آمار-طلاق-در-کشور-داشته-باشند

یک قاضی بازنشسته گفت: متأسفانه قضات نمی‌توانند نقشی برای کاهش آمار طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) در کشور داشته باشند چرا که وقتی زن و شوهری پای‌شان به دادگاه باز می‌شود، دیگر همه پل‌های پشت سرشان را خراب کرده‌اند.

اعطای وکالت در طلاق - ضرورت آگاهی زنان از وکالت در طلاق -  منتفی شدن حق طلاق زوجه در صورت عدم تمکین - شکوائیه به دلیل ثبت نکردن واقعه طلاق  - همه چیز درباره طلاق توافقی -  طلاق توافقی ، چرا و چگونه ؟ - همه چیز درباره طلاق توافقی - فرق طلاق توافقی با طلاق خلع و مبارات چیست ؟ 

قاضی محسن نیکوسلام در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در خصوص دلایل افزایش آمار طلاق در کشور اظهار داشت: متأسفانه قبح طلاق از بین رفته و دیگر کسی بابت این اتفاق احساس بدی ندارد.

وی استقلال مالی بانوان را یکی از دلایل طلاق عنوان کرد و گفت: هر چقدر توانایی زن برای تأمین زندگی خود بیشتر شود احتمال طلاق نیز افزایش پیدا می‌کند.

این قاضی بازنشسته دادگاه خانواده با اشاره به اینکه تعداد زیادی از ازدواج‌های منجر به طلاق ناشی از آشنایی‌های خیابانی و دوستی‌ها در فضای مجازی بوده است گفت: آمار این طلاق‌ها در کشور حدود 60 درصد است.

 حقوق فرزندان طلاق - طلاق ، اقسام طلاق و شرایط درخواست طلاق برای زنان - تفاوت حق طلاق و وکالت برای طلاق -  ازدواج دوم زوج و حق طلاق برای زن 

وی با اشاره به اینکه فیلم‌های ماهواره‌ای بنیان خانواده‌ها را سست کرده گفت: در گذشته اگر در یک خانواده طلاقی اتفاق می‌افتد آن خانواده تا مدتها این اتفاق را یک نوع ننگ و بی‌آبرویی به حساب می‌آورد اما الان کار به جایی رسیده که برای طلاق جشن می‌گیرند.

نیکوسلام تصریح کرد: متأسفانه قضات نمی‌توانند نقشی برای کاهش آمار طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) در کشور باشند چرا که وقتی زن و شهری پایشان به دادگاه باز می‌شود دیگر همه پل‌های پشت سرشان را خراب کرده‌اند ضمن اینکه به دلیل حجم زیاد پرونده‌ها قضات آنقدر زمان ندارند که بخواهند به دنبال صلح و سازش بین زوجین باشند.

وی خاطرنشان کرد: من زمانی که در دادگاه خانواده به عنوان قاضی فعالیت می‌کردم پیشنهاد داده بودم پیش از اینکه طلاقی صادر شود مشاوره صورت گیرد و الان ظاهراً پس از 8 سال می‌خواهند چنین کاری را عملیاتی کنند.

طلاق خلع چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ - ماهیت طلاق های به حکم دادگاه - طلاق در کانادا - طلاق در سایر ادیان 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک تصمیمات عجولانه و ازدواج‌های زودهنگام نیز می‌تواند در افزایش آمار طلاق در کشور اثرگذار باشد.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930617000381#sthash.H4zEtoUU.dpuf

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.