×

مصرف بی رویه آب معدنی زیان آور است

مصرف بی رویه آب معدنی زیان آور است

مدیر طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت مصرف بی رویه آب معدنی زیان‌آور است

مصرف-بی-رویه-آب-معدنی-زیان-آور-است

مدیر طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: مصرف بی رویه آب معدنی زیان‌آور است.

برخورد قاطع قضایی با معارضان به حریم آب ها - قانون آب و نحوه ملی شدن آب - قانون توزیع عادلانه آب - قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب 

نوذر جلالی، گفت: آب معدنی به‌دلیل آنکه فاقد بخش زیادی از املاح مورد نیاز بدن است، در درازمدت اثرات سوئی برای مصرف کننده خواهد داشت.

وی با ابراز تاسف از آنچه مصرف بی‌رویه آب معدنی عنوان می‌کرد، گفت: در بسیاری از خانه‌ها نیز دستگاه‌های تصفیه آب خانگی نصب شده است، حال آنکه این دستگاه‌ها، املاح موجود در آب را حذف می‌کند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: بخشی از نیازهای بدن به املاح و مواد شیمیایی ضروری، از طریق آشامیدن آب جذب می‌شود، لذا جایگزین کردن آب معدنی یا آب تصفیه شده، در درازمدت تاثیرات نامطلوبی به‌دنبال خواهد داشت.

شکایت درباره افزایش نرخ و تعرفه آب بها مصرفی - ضوابط ایجاد تعادل بین منابع و مصارف آب - تغییر رفتار در مصرف آب از مدارس تا جامعه 

جلالی با اشاره به اینکه دستگاه‌های تصفیه، سختی آب را کاهش می‌دهد، اضافه کرد: در فرآیند تصفیه خانگی آب و تولید آب معدنی املاح گزینش نشده و املاح مورد نیاز بدن نیز از بین می‌رود.

این مقام مسئول، مصرف نکردن آب شهری به‌عنوان آب شرب توسط شهروندان را یک خطر اعلام و تصریح کرد: امروزه شاهد افزایش برخی بیماری‌های مربوط به استخوان، ریزش مو، پوسیدگی دندان و ... در بین کودکان و نوجوانان هستیم که یکی از دلایل آن تامین نشدن املاح مورد نیاز مانند روی، کلسیم، فلوراید و ... است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.