×

حسینی نفوذ فرهنگ غرب و آزادی در ارتباطات به افزایش آمار طلاق انجامیده است

حسینی نفوذ فرهنگ غرب و آزادی در ارتباطات به افزایش آمار طلاق انجامیده است

یک وکیل دادگستری گفت متأسفانه نفوذ فرهنگ غربی و آزادی در ارتباطات، آمار طلاق را افزایش داده است که البته این افزایش آمار تنها مختص به کشور ما نیست

حسینی-نفوذ-فرهنگ-غرب-و-آزادی-در-ارتباطات-به-افزایش-آمار-طلاق-انجامیده-است

یک وکیل دادگستری گفت: متأسفانه نفوذ فرهنگ غربی و آزادی در ارتباطات، آمار طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق )  را افزایش داده است که البته این افزایش آمار تنها مختص به کشور ما نیست.

اعطای وکالت در طلاق - ضرورت آگاهی زنان از وکالت در طلاق -  منتفی شدن حق طلاق زوجه در صورت عدم تمکین - شکوائیه به دلیل ثبت نکردن واقعه طلاق  - همه چیز درباره طلاق توافقی -  طلاق توافقی ، چرا و چگونه ؟ - همه چیز درباره طلاق توافقی - فرق طلاق توافقی با طلاق خلع و مبارات چیست ؟ ذ

هادی حسینی، وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در خصوص دلایل افزایش آمار طلاق در کشور گفت: متأسفانه فرهنگ غربی به شدت در بین خانواده‌های ایرانی نفوذ کرده و منشأ تمام اینها ماهواره است.

وی با اشاره به اینکه سست شدن اعتقادات تنها مختص مردم ایران نیست، افزود: با گذشت زمان، نفوذ فرهنگ ماهواره و آزادی ارتباطات شاهد سست شدن اعتقادات مردم هستیم و همین آمار طلاق را افزایش داده است که البته این افزایش آمار طلاق تنها مختص کشور ما نیست.

 حقوق فرزندان طلاق - طلاق ، اقسام طلاق و شرایط درخواست طلاق برای زنان - تفاوت حق طلاق و وکالت برای طلاق -  ازدواج دوم زوج و حق طلاق برای زن 

عضو هیأت علمی دانشکده حقوقی دانشگاه آزاد با اشاره به نقش قضات در پرونده‌های طلاق گفت: دستگاه قضایی باید هر چه زودتر این پرونده‌ها را سامان دهد البته زمانی که زن به جایی می‌رسد که نمی‌تواند به زندگی کنار همسرش ادامه دهد درخواست طلاق می‌دهد و قاضی هم رسیدگی می‌کند اما نمی‌توانیم بگوییم که قاضی می‌تواند نقش تعیین ‌کننده داشته باشد.

وی مسائل مالی را یکی از دلایلی دانست که  منجر به طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) می‌شود و گفت: البته دلیل اصلی شاید این باشد که زوجین پیش از ازدواج و یا پس از آن مراجعه‌ای به مشاوره ندارند و در زمان بروز اختلاف، تازه به یاد مشاوره می‌افتند.

حسینی میزان انجام مشاوره در بین زوجین را کافی ندانست و تصریح کرد: قطعاً همه خانواده‌ها برای رفع مشکلات خود نیازمند مشاوره هستند.

طلاق خلع چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ - ماهیت طلاق های به حکم دادگاه - طلاق در کانادا - طلاق در سایر ادیان 

وی در پایان یکی از راهکارهای کاهش آمار طلاق را به ویژه در میان زوج‌هایی که فرزند دارند انعکاس سرنوشت بچه‌های طلاق عنوان کرد و گفت: باید آینده این بچه‌ها را که قربانی تصمیم پدر و مادر می‌شوند در جایی منعکس کنیم تا حتی یک زوج هم فکر طلاق را از سرشان بیرون کند.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.