×

علل طلاق از نگاه یک قاضی

علل طلاق از نگاه یک قاضی

رییس دادگاه خانواه ایلام گفت دلیل کاهش ازدواج صرفا مسائل مادی و مشکلات اقتصادی نیست چون آمارها نشان می‌دهد برخی از کسانی که اقدام به ازدواج نکرده‌اند از وضع معیشتی نسبتاً خوبی برخوردار هستند

علل-طلاق-از-نگاه-یک-قاضی

رییس دادگاه خانواه ایلام گفت: دلیل کاهش ازدواج صرفا مسائل مادی و مشکلات اقتصادی نیست چون آمارها نشان می‌دهد برخی از کسانی که اقدام به ازدواج نکرده‌اند از وضع معیشتی نسبتاً خوبی برخوردار هستند.

اعطای وکالت در طلاق - ضرورت آگاهی زنان از وکالت در طلاق -  منتفی شدن حق طلاق زوجه در صورت عدم تمکین - شکوائیه به دلیل ثبت نکردن واقعه طلاق  - همه چیز درباره طلاق توافقی 

عبدالوهاب بخشنده ، تاثیر برخی شبکه‌های ماهواره‌ای، گسترش مواد مخدر، فیس‌بوک و سایت‌های همسریابی در استان ایلام را موثر در پدیده طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) عنوان کرد و افزود: هنوز تاثیر منفی برخی برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای به‌خوبی برای جامعه تبیین نشده است.

بخشنده ادامه داد: متاسفانه دوست دختر و پسر در بین جوانان عرف شده و اغلب آنها در دام عشق‌های صوری بدون مبنا و اصول گرفتارند که موجب شکل‌گیری ازدواج‌هایی بر پایه دروغ می‌‎شود که طلاق نتیجه طبیعی آن است.

رئیس دادگاه خانواده استان ایلام با اشاره به اینکه در استان می‌توان کمتر از 20 دقیقه مواد مخدر تهیه کرد، خاطرنشان کرد: اعتیاد دلیل بخش عظیمی از طلاق‌هاست.

 حقوق فرزندان طلاق - طلاق ، اقسام طلاق و شرایط درخواست طلاق برای زنان - تفاوت حق طلاق و وکالت برای طلاق -  ازدواج دوم زوج و حق طلاق برای زن 

وی با تاکید بر اینکه استان ایلام نیازمند کار فرهنگی منسجم، مستمر و آگاه‌سازی جوانان در حوزه آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: در بعضی مواقع خانم‌ها به دلیل فرار از طلاق ثبتی به دلایل مختلف، شوهر خود را تحمل می‌کنند، اما در اصل طلاق عاطفی گرفته‌اند.

بخشنده با بیان اینکه برخی دلیل کاهش ازدواج در استان را صرفا مسائل مادی مشکلات اقتصادی می‌دانند، گفت: دلیل این کاهش صرفا مادیات نیست، چون آمارها نشان می‌دهد برخی از کسانی که اقدام به ازدواج نکرده‌اند، از کارکنان دولت بوده و از وضع معیشتی نسبتاً خوبی برخوردار هستند.

رئیس دادگاه خانواده ایلام با بیان اینکه بسیاری از جوانان به دلیل فقر و بیکاری به سوی مواد مخدر سوق پیدا می‌کنند، گفت: با شرایط موجود جوانان ما به راحتی می‌توانند در دام اعتیاد گرفتار شوند و جوانی که معتاد است در صورت ازدواج احتمال اینکه به درد طلاق گرفتار شود دور از انتظار نیست.

وی عدم تناسب فرهنگی خانواده‌ها و نوع نشست و برخاست‌ها در شکل‌گیری طلاق ‌( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) در استان را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: جوانان باید این موضوع را در ازدواج مد نظر داشته باشند.

بخشنده اولین اقدام در طلاق را به اجرا گذاشتن مهریه عنوان و تصریح کرد: بسیاری از مهریه‌ها نامتعارف و بی‌اصول بوده و خانواده‌ها فکر می‌کنند که با مهریه سنگین می‌توانند خوشبختی را برای فرزند خود به ارمغان بیاورند که این فکر اشتباه و غلط است و از طرف دیگر هم برخی به مهریه آن چنان اهمیت نمی‌دهند و به ازدواج سطحی نگاه می‌کنند مصداق آن مهریه 1300 شاخه گل بوده که زن بعد از طلاق در خیابان راه افتاده و به خاطر خوشحالی از طلاق به هرکس که می‌رسیده یک شاخه گل می‌دهد.

طلاق خلع چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ - ماهیت طلاق های به حکم دادگاه - طلاق در کانادا - طلاق در سایر ادیان 

وی ادامه داد: دادن شاخه گل‌های مهریه به مردم جهت خوشحالی از جدایی، بدبینی نسبت به فریضه مقدس و مهم ازدواج به وجود می‌آورد.

رییس دادگاه خانواده ایلام ادامه داد: زوجین با در نظر گرفتن مهریه‌های غیرمتعارف، زندگی را به بازی می‌گیرند، متاسفانه در جامعه ما به دلیل عدم آگاهی، زوجین فکر می‌کنند وقتی طلاق می‌گیرند، باید از مهریه استفاده کنند با وجود اینکه مهریه از لحظه جاری شدن صیغه‌ عقد لازم‌الاجراست و بعضی از مردان حتی نمی‌دانند پول مهریه که قبول کرده‌اند، چقدر است و تنها در لحظه عقد سند ازدواج را امضاء می‌کنند.

وی با بیان اینکه جوانان با این عنوان که مهریه را چه کسی داده و چه کسی گرفته است، فریب مهریه‌های سنگین را نخورند، افزود: دوست داشتن‌های واهی و پوچ قبل از ازدواج جوانان امروز برای از هم پاشیدگی بنیان خانواده و با توجه به اصول دینی حاکم بر جامعه ما بسیار خطرناک است.

بخشنده عدم تناسب سن زوجین و مسائل جنسی و زنا‌شویی را از دیگر عومل طلاق بیان کرد و گفت: متاسفانه در بحث مسائل جنسی هیچ‌ توجهی جهت آگاه‌بخشی به زوجین نمی‌شود و این مساله مسکوت مانده که در حال حاضر دلیل تعدادی بسیار زیادی از طلاق‌ها را نیز به خود اختصاص داده و باعث معضلات زیادتری شده است.

رییس دادگاه خانواده با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مربوطه در زمینه آموزش مهارت زندگی قبل از ازدواج به وظیفه خود عمل نمی‌کنند و فقط این مسایل را در آمار و ارقام ارائه می‌دهند، افزود: آموزش‌هایی که در بعضی دستگاه‌ها صورت می‌گیرد، ناقص و بی‌نتیجه است.

طلاق توافقی ، چرا و چگونه ؟ - همه چیز درباره طلاق توافقی - فرق طلاق توافقی با طلاق خلع و مبارات چیست ؟ 

بخشنده با بیان اینکه امروزه فقر نقش تاثیرگذاری در امر طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) ایفا می‌کند، ادامه داد: برخی از زوجین، طلاق صوری می‌گیرند تا تحت پوشش و حمایت دستگاه‌های مانند بهزیستی و کمیته‌ امداد قرار گیرند که جای تامل دارد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.