×

تاسیس دانشکده حقوق دکتر کاتوزیان در دانشگاه فردوسی مشهد

تاسیس دانشکده حقوق دکتر کاتوزیان در دانشگاه فردوسی مشهد

رئیس دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی با اشاره به راه‌اندازی دانشکده حقوق مستقل در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد به دنبال راه‌اندازی دانشکده حقوق با نام دانشکده مرحوم دکتر امیرناصر کاتوزیان هستیم

تاسیس-دانشکده-حقوق-دکتر-کاتوزیان-در-دانشگاه-فردوسی-مشهد

رئیس دانشکده علوم اداری و اقتصادی دانشگاه فردوسی با اشاره به راه‌اندازی دانشکده حقوق مستقل در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: به دنبال راه‌اندازی دانشکده حقوق با نام دانشکده مرحوم دکتر امیر ناصر کاتوزیان هستیم.

زندگینامه دکتر کاتوزیان از زبان خودش - اساسنامه بنیاد حقوقی دکتر امیر ناصر کاتوزیان - فقه و دکتر ناصر کاتوزیان - دکتر ناصر کاتوزیان که بود ؟ - پیشنهاد نامگذاری خیابان کانون وکلا به نام کاتوزیان - پدر علم حقوق ایران کیست ؟ 

دکتر عبدالرضا جوان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی ایسنا- منطقه خراسان، افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری مراسم گرامی‌داشتی با حضور خود دکتر کاتوزیان در دانشگاه فردوسی برگزار شد که وی در بدو ورود، خواستار راه‌اندازی دانشکده حقوق مستقل در این دانشگاه شد.

وی ادامه داد: پیگیری‌های بعدی ما منجر به این شد که پیش از فوت مرحوم کاتوزیان، فرایند تاسیس این دانشکده عملیاتی شود.

رئیس دانشکده علوم اداری و اقتصدی دانشگاه فردوسی با بیان اینکه «در حال حاضر هیات امنای این دانشکده تشکیل شده است» گفت: این هیات امنا متشکل از قضات، وکلای دادگستری و اساتید حقوق است که اساس‌نامه و شورای اجرایی آن تهیه شده است.

استاد کاتوزیان حق بزرگی بر گردن حقوق ایران دارد - خدمات علمی استاد کاتوزیان تا همیشه ماندگار خواهد بود - پدر علم حقوق ایران از قانون جدید خانواده می گوید 

جوان‌جعفری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حال پیگیری راه‌اندازی این دانشکده هستیم؛ هنگامی که خبر تاسیس آن به مرحوم کاتوزیان رسید، ایشان بسیار هیجان‌زده شد و یادداشتی مبنی بر استقبال از این اقدام به دانشگاه ارسال کرد.

وی اضافه کرد: در این خصوص، دانشگاه مشکلات مالی و اعتباری دارد چرا که پیش‌تر، این مساله در بودجه دانشگاه دیده نشده بود؛ با این حال طی مذاکراتی که با معاون حقوقی رئیس جمهور داشتیم، قرار شد که بخشی از اعتبارات تاسیس این دانشکده را در اختیار ما قرار دهند.

جوان‌جعفری تصریح کرد: همچنین بخش دیگری از هزینه‌های راه‌اندازی این دانشکده به عهده خیرین است؛ با این حال دانشگاه از نظر اختصاص زمین و خدمات فنی در این خصوص مشکلی ندارد .

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.