×

افزایش 4 درصدی تلفات حوادث کار

افزایش 4 درصدی تلفات حوادث کار

در چهار ماهه نخست سال جاری 657 نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 632 نفر بود، چهار درصد افزایش یافته است

افزایش-4-درصدی-تلفات-حوادث-کار وکیل 

 در چهار ماهه نخست سال جاری 657 نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 632 نفر بود، چهار درصد افزایش یافته است.

کارگران ساختمانی رکورد دار حوادث ناشی از کار - مراحل بررسی حوادث ناشی از کار - حفاظت فنی و بهداشت کار - حوادث بالای ناشی از کار صدای وزیر را هم درآورد - حقوق کار - آنچه مراجعان نزاع باید درباره پزشکی قانونی بدانند - طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور،‌ از کل تلفات حوادث کار در چهار ماهه امسال 651 نفر مرد و شش نفر زن بودند؛ این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل 624 مرد و هشت زن در حوادث کار جان خود را از دست دادند.

در این مدت استان های تهران با 190، خراسان رضوی با 50 و البرز با 38 نفر بیشترین و استان های بوشهر،‌ خراسان شمالی،‌ کهگیلویه و بویراحمد با دو، ایلام و لرستان با سه و کردستان و خراسان جنوبی با چهار کمترین آمار تلفات حوادث کار را داشته اند.

 برق گرفتگی شهری از دیدگاه پزشکی قانونی - جنون در پزشکی قانونی - آئین نامه تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی 

مطابق آمارهای موجود در حوادث کار چهار ماهه امسال سقوط از بلندی با 45 درصد بیشترین علت مرگ در حوادث کار را به خود اختصاص می دهد. پس از آن اصابت جسم سخت با 24.5 و برق‌گرفتگی با 12.3 درصد بیشترین دلایل مرگ در حوادث کار را در برمی گیرند.

در حوادث کار چهار ماهه ابتدایی امسال 10 هزار و 109 مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2.4 درصد رشد داشته است.

در تیر ماه امسال نیز 196 نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد 12 درصدی مواجه بوده است.

مرگ‌های ناشی از حوادث کار طی سال های گذشته روندی صعودی داشته است، به طوری که این آمار از 697 فوتی این حوادث در سال 1383 به یکهزار و 994 نفر در سال 1392 رسیده‌است.

پزشکان تمایلی به خدمت درپزشکی قانونی ندارند

سازمان پزشکی قانونی با هشدار در خصوص افزایش تلفات در حوادث ناشی از کار و تأکید بر رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاع، یادآور می شود، در 10 سال گذشته (1383 تا 1392) 12 هزار و 436 نفر در حوادث کار جان خود را از دست داده اند.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.