×

لایحه ای برای رفع بیکاری استان های محروم ارائه شود

لایحه ای برای رفع بیکاری استان های محروم ارائه شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن ارائه پیشنهاد به دولت برای تقدیم لایحه یا برنامه‌ای به منظور رفع بیکاری استان‌های محروم گفت متاسفانه در لرستان بیکاری ایثارگران 5 برابر کشوری است

لایحه-ای-برای-رفع-بیکاری-استان-های-محروم-ارائه-شود وکیل 

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن ارائه پیشنهاد به دولت برای تقدیم لایحه یا برنامه‌ای به منظور رفع بیکاری استان‌های محروم گفت: متاسفانه در لرستان بیکاری ایثارگران 5 برابر کشوری است.

ترک تحصیل و بیکاری از عوال افزایش بزهکاری - لایحه ای برای رفع بیکاری استان های محروم ارئه شود - رابطه بیکاری و پیدایش جرم

 ایرج عبدی نماینده‌ی مردم خرم آباد در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: لرستان با جمعیتی بالغ بر 2.3درصد جمعیت کشور ، 3.6درصد کل شهدای کشور ، از جنگ تحمیلی را دارد و از بین آزادگان سرافراز نیز 2.1 درصد متعلق به لرستان بوده است، یعنی رزمندگان لرستان در لشگرها و دیگر نیروهای رزمی و مردمی تا آخرین قطره خون خود از کیان ایران اسلامی حفاظت خواهند کرد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: از جمعیت 62 هزار نفری جویای کار ایثارگران 6 هزار و 120 نفر متعلق به لرستان می‌باشند، یعنی بیکاری ایثارگران لرستان 5 برابر کشوری است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس ادامه داد: آمار بالای رشد جمعیت در لرستان طی سالهای 60 و 70 باعث افزایش جمعیت فعال لرستان شده است که طی 10 سال گذشته نیز در رتبه‌ی اول بیکاری قرار داشتند.

افزایش نرخ بیکاری زنان - 3 رشته دانشگاهی با بیشترین درصد بیکاری 

وی با اشاره به این که باید زیر ساختهای اقتصادی استان که در دولت‌های گذشته به آنها توجهی نشده مورد توجه قرار گیرد گفت: به عنوان نمونه راه آهن درود و سپیدگشت دچار فرسودگی بوده و طی سه مرحله قطار از ریل خارج شده و خساراتی را به دنبال داشته است، لذا رسیدگی به وضعیت راه آهن دورود، خرم آباد و اندیشمک حق ما است.

وی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با توجه به فراوانی دام سبک در کشور هنوز برنامه‌ای برای صادرات ارائه نشده است حتی در خریداری محصولات لبنی در روستاها آنها را به قیمت پایین‌تر از آب مصرفی خریداری می‌کنند.

نماینده‌ی مردم خرم آباد همچنین ضمن تشکر از رئیس جمهور و دولت در کنترل تورم اظهار کرد: انتظار می‌رود رئیس جمهور نسبت به ادامه ساخت و تکمیل 200 هزار مسکن روستایی، علاوه بر ایجاد اشتغال اقدام لازم را به عمل آورد.

وی در ادامه رسیدگی به توسعه‌های بیمه‌های اجتماعی برای افراد جویای کار، تامین آب شرب مورد نیاز روستاها را از مسئولان درخواست کرد و گفت: اگر توجه جدی نسبت به تامین آب شرب در روستاها نشود فاجعه‌ی زیست محیطی در زاگرس اتفاق خواهد افتاد.

نماینده‌ی مردم خرم آباد در ادامه خواستار آزاد سازی قلعه فلک الافلاک شد که علی رغم داشتن مصوبه قانونی اجرایی نشده است و خطاب به دولت گفت: انتظار می‌رود لایحه و برنامه‌ای برای رفع بیکاری استانهای محروم ارائه شود.

رنج زنان سرپرست خانوار از بیکاری - بیکاری جوانان و برنامه ریزی 23 دستگاه اجرایی

نماینده‌ی مردم خرم آباد در پایان با تاکید بر این که حمایت از دولت در شرایط اقتصادی واجتماعی وظیفه‌ی ما است گفت: انتظار می‌رود مبانی اختلافی در بین اقوام مختلف چه بومی و غیر بومی برطرف شود تا این که ریشه اختلاف بین امت اسلامی خشکانده شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.