×

تصویب لایحه جامع وکالت خدشه ای به استقلال کانون وکلا وارد نمی کند

تصویب لایحه جامع وکالت خدشه ای به استقلال کانون وکلا وارد نمی کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس،از ارائه لایحه جامع وکالت از سوی دولت و قوه قضاییه به صورت جداگانه به مجلس خبر داد و گفت مجلس در تلاش برای تصویب لایحه ای است که علاوه بر حفظ استقلال کانون وکلا، اختیارات نظارتی قوه قضاییه بر کانون را نیز مستحکم کند

تصویب-لایحه-جامع-وکالت-خدشه-ای-به-استقلال-کانون-وکلا-وارد-نمی-کند وکیل 

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس،از ارائه لایحه جامع وکالت از سوی دولت و قوه قضاییه به صورت جداگانه به مجلس خبر داد و گفت: مجلس در تلاش برای تصویب لایحه ای است که علاوه بر حفظ استقلال کانون وکلا، اختیارات نظارتی قوه قضاییه بر کانون را نیز مستحکم کند.

حمیدرضا طباطبایی نائینی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، از ارائه لایحه جامع وکالت از سوی دولت و قوه قضاییه به صورت جداگانه به مجلس خبر داد و گفت: هنوز در مورد این لوایح دولت و قوه قضاییه در کمیسیون قضایی و حقوقی تصمیم گرفته نشده است.

متن لایحه جامع وکالت و مشاوره حقوقی مصوب دولت - فراز و فرودهای لایحه وکالت

نماینده مردم نائین٬ خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: با توجه به اینکه متن لایحه جامع وکالت در برخی بخش ها مورد تایید قوه قضاییه نبود، این قوه خود لایحه ای را به صورت مجزا تقدیم مجلس کرده و حال علاوه بر لایحه دولت لایحه قوه قضاییه نیز در خصوص وکلا به مجلس ارسال شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس می تواند با ادغام دو لایحه مذکور و حتی ایجاد تغییراتی در آن بر حسب نیاز نسبت به تصویبش اقدام کند.

وی در تشریح چرایی ارائه لایحه ای مجزا در خصوص لایحه جامع وکالت از سوی قوه قضاییه به مجلس، گفت: علت ارائه لایحه ای مجزا از سوی قوه قضاییه گویا تغییراتی است که دولت در لایحه جامع وکالت داده که مورد تایید این قوه نبوده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه لایحه ای که قبل از این به مجلس در خصوص لایحه جامع وکالت ارسال شده بود به علت نقض استقلال کانون وکلا مورد تایید کانون نبوده است، افزود: حال در تصویب لایحه  جدید دولت و قوه قضاییه به مجلس، قوه مقننه در تلاش است ضمن تضمین استقلال کانون وکلا ، به بحث نظارت قوه قضاییه به کانون وکلا نیز توجه ویژه ای داشته باشد. بنابراین تصویب این لایحه خدشه ای به استقلال کانون وکلا وارد نمی کند.

منبع : وکلای ملت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.