×

پیشگیری از وقوع جرم با همکاری مردم و معاضدت دستگاه های مسئول

پیشگیری از وقوع جرم با همکاری مردم و معاضدت دستگاه های مسئول

یک وکیل دادگستری گفت پیشگیری از وقوع جرم بدون همکاری مردم و معاضدت دستگاه‌های مسئول محقق نمی‌شود

پیشگیری-از-وقوع-جرم-با-همکاری-مردم-و-معاضدت-دستگاه-های-مسئول وکیل 

یک وکیل دادگستری گفت: پیشگیری از وقوع جرم بدون همکاری مردم و معاضدت دستگاه‌های مسئول محقق نمی‌شود.

محمد ناصر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس با توجه به ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با معاضدت دستگاه های مسئول گفت: اگر پیشگیری از وقوع جرم به طور کامل و صحیح اجرا شود امنیت اجتماعی هم ایجاد می‌شود.

وی افزود: مورد بعدی که وجود دارد و باید مورد بحث قرار گیرد این است که آیا تنها با معاضدت دستگاه‌های مسئول پیشگیری از وقوع جرم محقق می شود؟

پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی - نقش پلیس در پیشگیری از وقوع جرم - نقش معماری و شهرسازی در پیشگیری از وقوع جرم - چگونگی طراحی محیط های فیزیکی با هدف پیشگیری از جرم - بررسی مقایسه ای انواع پیشگیری از جرم - بازدارندگی و نقش آن در پیشگیری از جرم - پیشگیری از جرم در گرو تدوین سیاست جنایی 

این وکیل دادگستری ادامه داد: در مطالبات مقام معظم رهبری از دستگاه قضا به دلیل اینکه روی ایشان با قوه‌قضاییه است برای پیشگیری از وقوع جرم فرمودند با معاضدت دستگاه‌های مسئول اما روی دیگر این ماجرا همکاری همه جانبه مردم است. یعنی اگر مردم در بحث پیشگیری از وقوع جرم با دستگاه‌ها همکاری نکنند باز هم این ره به ترکستان خواهد رفت.

رضایی اظهار داشت: حال باید دید که پیشگیری از وقوع جرم چگونه محقق می‌شود؟ به نظر بنده باید در ابتدا جرم‌شناسی دقیقی بر اعمال اجتماعی شود و مردم را به طور کامل از آنها آگاه کرد و سپس با یک برنامه‌ریزی طولانی مدت و دقیق اقدام به پیشگیری کرد.

وی گفت: این برنامه‌ریزی می‌تواند شامل وضع قوانین سلبی و ایجابی نیز باشد.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.